Постојат четири типа на луѓе кога ќе се налутите: Решете го тестот и откријте кој тип сте!

Loading...

Ако сте во лутината како тивка вода што брег рони, т.е. саботирате или озборувате, вашиот стил е пасивно агресивен. Постои и реактивен стил на лутина, директен …
Како и во сè и во гневот, имаме свој карактеристичен стил кој открива многу за нас. Оние што скокаат на првата топка, врескаат и тропаат на вратата имаат реактивен стил. Ако сте повеќе лути од тивката вода што брегот ја рони и саботирате, или озборувате, вашиот стил е пасивно агресивен. Оние кои секогаш одговараат „сè е во ред“ се всушност ноеви чиј стил на лутина е избегнување.
Тоа е исто така нездрав начин да се справите со гневот бидејќи потиснатиот гнев, исто како и силните изливи на гнев, може да резултира со проблеми со срцето и варењето на храната, како и депресија. Четвртиот и единствен здрав е директен стил. Среќните кои реагираат директно во лутина се директни и јасни и нивниот јазик не е побрз од умот. Тие нема да кажат хоп пред да скокнат, но внимателно ќе смислат конструктивен пристап кон проблемот.

  • Бесот е дел од човечкото суштество, но проблемот се јавува ако го затворите во шише, како и ако реагирате веднаш и размислите подоцна. Исто така имате проблем ако сметате дека вашиот деструктивен одговор е оправдан, само затоа што во моментов сте лути на некого или нешто “, вели Норман Розентал, професор по психијатрија.
    Ако наместо вие со тоа, доминира гневот врз вас, цената ќе ја плати вашето здравје. За да спречите негативни несакани ефекти на потиснат гнев или изливи на гнев, пронајдете поздрави начини за изразување чувства.

Експертите тврдат дека сите можеме да научиме да управуваме со лутината на поефективен начин кој во голема мера ќе го ублажи стресот, ќе го намали ризикот од срцеви проблеми и депресија, но и ќе ги подобри меѓучовечките односи. За да успеете во оваа мировна мисија, откријте го вистинското темпо на вашиот темперамент, а потоа пронајдете подобар ритам!

Замислете се во следната ситуација и запрашајте се што би направиле:
Расправијата со партнерот за вршење на домашни работи прерасна во грда расправија. Во солзи ја повикавте сестра си и и го отворивте срцето. Таа ви даде неколку совети и вети дека нема да зборува на другите за вашиот проблем.

Една недела подоцна, за време на ручекот во поширок семеен круг, вашиот брат тивко ве праша дали вие и вашиот партнер ги решивте проблемите или ги покомплициравте. Бидејќи не сте кажале ниту еден збор за кавгата, освен на вашата сестра, сфаќате дека таа ја изневерила вашата доверба. Како ќе реагирате?

А – Демонстративно ќе станам од масата барајќи сестра ми да дојде со мене во кујната. Тогаш ќе и кажам, можеби прегласно, дека сум згрозена што ја предаде мојата доверба и ќе продолжам да ја „бомбардирам“ иако е на работ на солзи.

Б – ќе ги чкрипам забите од бес и ќе ја вртам главата на друга страна цела вечер избегнувајќи го погледот на сестра ми. Кога ќе ме праша што се случува, ќе и кажам дека е во ред, но ќе ја напуштам вечерата рано и строго ќе ги избегнувам нејзините телефонски повици во следните неколку недели.
В – ќе седнам на маса со грчеви во стомакот, а потоа ќе го поминам целиот викенд размислувајќи за сè што се случи. Нема да и кажам збор на сестра ми, но повеќе нема да и ги доверувам приватните проблеми на неа, ниту ќе разговарам со неа за нешто што е важно за мене.

Г – во текот на вечерта проблемот ќе го извадам од глава, но пред да одам дома ќе ја замолам сестра ми утре да ме пречека на кафе. Ќе и кажам дека сум свесна дека ме изневери и дека ги повреди моите чувства и дека ми треба време да и верувам повторно.

Одговор А – реактивен стил
Вие одговарате на навредите и неправдите веднаш, честопати со бучава и трескајќи врати. На краток рок, овој пристап брзо ќе ви донесе задоволство, но на долг рок ќе ја изгубите почитта кон околината, вели психологот Симон Рего. Луѓето во вас ќе видат нестабилна личност или силеџија кој е подготвен да ги злоупотреби другите за да направи сè на свој начин. Покрај тоа, експлозивите честопати ги прогонуваат чувства на вина и срам затоа што не се контролирале или повредиле некого. Поради силен стрес, страда и срцето и се зголемува ризикот од кардиоваскуларни заболувања.

Што да правам наместо тоа?

Наместо да скокате на првата топка – застанете на топката затоа што тоа не е знак на слабост, туку на сила и силна самоконтрола. Кога чувствувате симптоми на гнев, срцето чука брзо, крвта чука во вашето лице, мускулите се напнати и чувствувате желба да викате – земете десет длабоки вдишувања од стомакот. Дополнителниот кислород ќе предизвика бран на смирувачки хормони како што е серотонин, вели др. Розентал.

Кога срцето ќе престане да чука со брзина на Формула 1, што обично се случува во рок од 10 минути, тоа е сигнал дека сте ја надминале фазата на „борба или бегство“. Ова е моментот кога на здрав начин можете да покажете дека сте незадоволни од ситуацијата и сакате да ја решите. Пред да ја отворите устата, формулирајте рационален одговор што ќе ги зачува и вашата врска и самодовербата.

Изразете ги своите чувства, но не осудувајте и не обележувајте ги другите затоа што тоа е увертира за кавга. Експертите веруваат дека лутината е слична на лошите навики, затоа вклучете јога и медитација во вашата дневна рутина кои ефикасно го намалуваат хроничниот бес.

Одговор Б – пасивно-агресивен стил
Кога сте лути, мислите на индиректно напаѓање на лицето кое ве притискало, саботирање или озборување, поткопување или казнување со тишина. Имајте на ум дека вашата околина многу брзо ќе го дешифрира ваквото однесување што на крајот води до она што сакате да го избегнете – директен конфликт.

Пасивно-агресивните луѓе поминуваат многу време и размислувајќи за тоа како е направена неправда кон нив, што предизвикува емоционални и физички проблеми, како што се зголемена болка и вознемиреност.
Што да правам наместо тоа?

Наместо да ги потиснувате, прифатете силни емоции. Првиот чекор кон здрав гнев е да признаете пред себе дека некој ве вознемирил, вели др. Розентал. Ако не сте сигурни дали сте реагирале пасивно-агресивно, запрашајте се како би се чувствувале ако некој ме третира така? Ако одговорот е „Не би се чувствувал добро“, време е да престанеш да им го правиш на другите она што не би сакал да ти го прават тебе. Ако имате проблеми кога треба да преземете конкретни активности, вежбајте што сакате да му кажете некому пред огледало „приватно“, советува др. Ентони Тасо.

Одговор В – избегнување
Се однесувате како сè да е добро, и буквално се распаѓате. Интернализацијата ја уништува самодовербата. Бидејќи не сте во можност да ги искажете вашите сопствени потреби, мислите дека сте слаби што доведува до депресија, вели др. Соарес.

Избегнувањето, односно потиснатиот гнев, исто како и изливи на гнев, може да резултира со срцеви или дигестивни проблеми, покажаа истражувањата. Лутилото „флаширање“ во организмот предизвикува бран на негативни хормони на стресот, а цената ја плаќа кардиоваскуларниот систем. објаснува др. Соарес.

Што да правам наместо тоа?

Научете да го препознавате вашиот бес. Ако забележите дека избегнувате некого или дека сте на работ на сериозен стрес, скенирајте ги вашите неодамнешни интеракции за да го пронајдете активирањето за она што го доживувате сега. Соочете се со вашите стравови затоа што избегнувањето обично потекнува од скриени грижи, како што се страв од љубов или деловна несреќа.

Но, стравовите честопати се неосновани, и само кога ќе видите дека ќе биде полесно да се преземе нешто. Барем еднаш на ден, покажете дека имате силен став. Штом ја стекнете оваа вештина, ќе ви биде полесно да ја примените и во конфликтни ситуации

Одговор Г – директен стил
За вас не е најмал проблем да признаете дека сте лути, но за разлика од експлозивните реактиви, вие нема да кажете сè што ви паѓа на ум во тој момент, туку ќе формулирате рационален, конструктивен и учтив пристап пред да ја отворите устата.

Тоа е идеален одговор и продолжете да го применувате, вели др. Рего и директен пристап е најефективниот начин да се „патува“ низ лутина и да се постигне позитивно и брзо решение. Во директен стил, покажувате дека ги почитувате потребите и чувствата на другите, без да ги заборавите сопствените емоции.

Совет +

Продолжете да ги усовршувате своите комуникациски вештини, но имајте на ум дека не секоја ситуација бара акција. На пример, ако сестрата на почетокот на приказната е експлозивен тип и го претвора секој тежок разговор во жестока кавга, најдобриот одговор е да прифатите дека овој пат ја изневерила вашата доверба и да ја тргнете од дневниот ред.

* * * * Следете не на Фејсбук. * * * * Имаме интересни содржини секој ден, сите не се објавуваат на сајтот!!
loading...
Loading...