Што се случува во вашето тело кога јадете тестенини?

Loading...

Јадењата со тестенини се омилен избор кај многумина, особено за оние на кои секогаш им недостасува време да подготват посложени оброци. Но, дали некогаш сте се запрашале што се случува со вашето тело кога јадете тестенини?
Според истражувањето на „Оксфам“ од 2011 година, тестенините се најпопуларното јадење во светот (пред месото, оризот и пицата). Друга студија од 2013 година откри дека неверојатни 59% од возрасните во САД јадат тестенини барем еднаш неделно, и не е изненадување кога знаеме дека се евтини, разноврсни и заситуваат.


„Кога се консумира добро избалансирана, висококвалитетна исхрана, можете да вметнете тестенини во вашиот живот без никаква совест без да го нарушите вашето здравје“, вели Линдзи Кејн, нутриционист и извршен директор на „Сан баскет“.
Ќе добиете солидна доза на енергија
Сложените јаглехидрати се примарен извор на гориво.
Еве како тоа функционира: кога вашето тело вари јаглехидрати, тие се распаѓаат во гликоза. Кога глукозата влегува во крвотокот, таа се внесува во клетките на вашето тело и се користи за производство на специфична молекула на гориво (позната како АТП), која клетките може да ја користат за да решат широк спектар на задачи. Дури и ако вашето тело веќе има доволно гликоза за да ги задоволи своите потреби, можете да го зачувате целиот вишок како гликоген (обично во вашите мускули или црн дроб) за подоцнежна употреба.
Може да бидете подобро расположени
Говорејќи за сложени јаглехидрати, Кејн вели дека тие всушност можат да помогнат во стимулирање на производството на серотонин во вашиот мозок, познат како добар хормон на расположение.
Серотонинот не е само природен стабилизатор на расположението. Исто така, игра улога во поддршка на здравјето на коските, како и помагање на телото да ги лекува раните.
Ќе се чувствувате сити
Се подразбира дека тестенините можат да ве заситат, но ова особено се однесува на оние направени од цели зрна. Зошто? Бидејќи содржат повеќе заситени влакна.


„Спротивно на тоа, со конзумирање бели тестенини – кои се направени од рафинирано бело брашно – вашето тело ги вари побрзо и нема ист ефект на заситеност како целата пченица“, предупредува основачот на „Vive Nutrition“ Андрес Ајеста.
Ако претерате, може да имате тешкотии со варењето
Ако почувствувате малку прекумерна тежина или имате некое друго непријатно варење при јадење тестенини, можеби сте изеле премногу.
„Дел од оваа непријатност се должи на физичката непријатност што доаѓа со истегнување на желудникот и дел од количината на енергија што вашето тело треба да ја потроши за да го поддржи правилното варење (крвта е насочена кон вашиот стомак за да помогне во варењето). Конечно, дел од тоа е резултат на екстремен скок на шеќер во крвта, проследен со пад“, вели Кејн.
Ако претерате со тестенини, Кејн забележува дека може да паднете и во „кома од храна“ што ќе ве натера да се чувствувате летаргично и да немате енергија.
Иако многумина ги поврзуваат тестенините со зголемување на телесната тежина, Ајеста инсистира на тоа дека единствениот начин на кој тестенините можат да направат компромис со тесниот струк е при постојано јадење преголеми порции.
Ќе добиете доза на витамини и минерали
Поточно, Кејн вели дека тестенините нудат здрава доза на бакар и железо (кои поддржуваат производство на црвени крвни клетки и транспорт на кислород), селен и манган (кои им помагаат на антиоксидансите во борбата против слободните радикали кои предизвикуваат воспаление, предвремено стареење и хронични болести), фосфор (кој игра улога во здравјето на коските) и витамини од групата Б (кои се поврзани со енергетскиот метаболизам).

loading...