Што сѐ ќе регистрираат „црните кутии“ во автомобилите?

Loading...

Собраните податоци ќе се користат за анализа за текот на несреќата со цел да се зголеми нивото на безбедност на патиштата.
Современите автомобили се полни со електроника, па може слободно да се наречат компјутери на тркала. Системите за помош и безбедност користат низа сензори за следење на секој параметар за возење. Што се случува со сите податоци што ги собираат?
Веќе во 2022 година властите на Европската Унија ќе го решат ова прашање со посебни прописи, додека од 2024 година сите нови автомобили што се продаваат во ЕУ ќе мора да бидат опремени со уред (EDR), кој го нарекуваат и „црна кутија“.
Европската комисија штотуку го претстави предлог-законот со кој ќе се регулира оваа област. Според предлогот на ЕК, податоците од уредот нема да бидат достапни безжично, а пристапот до дискот за нивно преземање ќе биде возможен само по отклучување на вратите на возилото. Ова ги штити возачите од „протекување“ на податоци во погрешни раце.
Основните податоци што ги собира EDR ќе бидат брендот и моделот на возилото, неговата варијанта и опремата. Но, што е со другите детали?
Според нацрт-проектот, автомобилските „црни кутии“ треба да ги регистрираат следните податоци:
брзина на возилото помеѓу 0 и 250 км/ч во последните 5 секунди пред сударот,
степенот (интензитетот) на притискање на педалот за гас во последните 5 секунди пред сударот,
информации за активирање на сопирачките во рок од 5 секунди пред судирот,
движења на воланот во рок од 5 секунди пред сударот,
промени во брзината на возилото за време на судир (мерено во насока на движење и по попречната оска),
состојба на безбедносните појаси (врзани/одврзани) во рок од 1 секунда пред сударот,
брзина на моторот (брзина),
активирање на ABS системот,агол на навалување на возилото,
функционирање на системот за одржување на возилото во сообраќајната лента,
активирање на воздушното перниче,
положба на предните седишта,
Статус на системот за следење на притисокот во гумите (TPMS) непосредно пред сударот
Работа на темпоматот 5 секунди пред судирот,
статус на активните системи за помош на возачот.
Списокот може да биде и подолг
Собраните податоци ќе се користат за анализа за текот на несреќата со цел да се зголеми нивото на безбедност на патиштата.


Ако мислите дека списокот со параметри што ќе се чуваат во EDR рекордерот во автомобилот е долг, треба да знаете дека тој сè уште не е конечен и дека можно е да биде и уште подолг.
Европската комисија започна јавна консултација за законот и веќе ги има првите резултати. Германското здружение за безбедност на патиштата ја повикува ЕУ да оди уште подалеку и да собере точни информации за времето и местото на инцидентот.
Според таа организација, без тоа не е можна детална анализа на ризикот од сообраќајни несреќи на европските патишта.
А што е со приватноста?
Меѓу системите кои ќе доставуваат информации до црната кутија на автомобилот, нацртот на новите прописи не вклучува систем за откривање на замор на возачот. Некои возачи стравуваа дека ова може да претставува големо нарушување на приватноста. Зошто?
Вистина е дека повеќето од овие системи присутни во автомобилите користат анализа на движењето на воланот и времето на реакција на возачот за да откријат замор или пречки, но таквите системи не се совршени.
Затоа некои брендови, како што се Volvo или Mazda, развија систем кој исто така го зема предвид погледот од камерата свртена кон возачот. На овој начин може да се открие доколку возачот ги затвора очите повеќе од дел од секундата потребна за да трепне.
Ова може да доведе до складирање на фотографии/снимки од возачот во „црна кутија“. Најверојатно тоа нема да се случи, бидејќи предлогот на Европската комисија не предвидува собирање на такви податоци.
Автомобилите со години ги снимаат податоците за возењето, а „црните кутии“ се задолжителни во САД веќе некое време.
Во Европа досега немаше такви прописи, но можеше многу да се прочита од одредени системи во возилото. Во случај на малку понови автомобили, опремени со CAN меморија, можете да добиете податоци за брзината на возење, активирањето на сопирачките, работата со ABS и врзувањето на безбедносните појаси.
Новите регулативи треба да стапат на сила на 6 јули 2022 година. Тогаш хомологираните регистри за настани ќе станат задолжителни во сите нови модели на автомобили што излегуваат од фабриките во ЕУ, а од 7 јули 2024 година опремата ќе биде задолжителна за сите нови автомобили што се продаваат во Европска Унија.

loading...
Loading...