7 интересни работи за автомобилот што го сакаше поранешна Југославија

Loading...

Лада беше исклучително популарен автомобил во поранешна Југославија. Се шушкаше дека Русите работеа на извоз на автомобили со подобар квалитет од оние што им беа достапни на локалното население. Автомобилите за извоз имаа подебела метална и антикорозивна заштита, подобар стартер и батерија.
7 интересни работи за автомобилот што го сакаше поранешна Југославија
1. Тој има само педесет и нешто години
Автоваз го лансираше првиот модел на автомобил на пазарот во 1970 година – ВАЗ 2101, кој беше направен како поцврста верзија на Fiat 124. Првите модели имаа мотор од 64 коњски сили и беа прилагодени на временските услови во Русија.
2. Во Русија го нарекувале „жигули“
Во првите три години од производството беа произведени дури милион автомобили и продадени на рускиот пазар под името „жигули“. Но, името беше напуштено затоа што беше тешко да се изговара во остатокот од светот, а некои сметаа дека тоа премногу потсетува на поимот жиголо. Од милји далеку, тие исто така го нарекуваа „копејка“, по една стотинка од руската руба.
3. Лого на автомобилот со брод
По совет на експертите, производителите од рускиот Тоtаti во регионот Самара ги преименуваа автомобилите во Лада, што е името на словенската божица на пролетта, љубовта и убавината. Но, таа не беше инспирација за името. Името е всушност позајмено од типот на руски брод – брод, кој исто така се наоѓа на логото на таа марка на автомобили.
4. Популарни и во Англија
Релативно ниската цена на производот ја направи Лада многу популарен автомобил во Русија, но и во добар дел од остатокот од светот. За британскиот пазар, од друга страна, Автоваз е среќен што ги редизајнира моделите со волан од десната страна, кои денес се сметаат за ретко и вредно колекционерско парче.
5. Разликата во квалитетот
Се шушкаше дека Русите работеа на извоз на автомобили со подобар квалитет од оние што им беа достапни на локалното население. Извозните автомобили имаа подебела метална и антикорозивна заштита, подобар стартер и батерија. Затоа некои ја поправаа својата Лада неколку пати неделно, додека други уживаа во автомобил што палеше дури и во најстудено време.
6. Го управувале таксисти и полицајци
Неговата голема предност беше што автомобилот имаше едноставна конструкција што можеше лесно да се поправи во вашиот дом со минимално знаење. Не е ни чудо што стана многу популарен во поголемиот дел од светот – од Русија преку Африка до Куба. Во некои земји стана службено возило на полицајци и таксисти.
7. Лада се произведува и денес
Лада ја изгуби својата планетарна популарност по распадот на СССР, но сè уште се произведува. Денес, Автоваз е составен дел од групацијата Рено и произведува поп модели на Ларгус, Калина, Веста, Грант и Нива.

loading...