Европскиот парламент и Европскиот совет усвоија привремена спогодба со која треба да се модернизираат правилата за возачки дозволи, а како дел од реформите се најавени и бројни новини.Како што е најавено, новата Директива за возачка дозвола има за цел да го намали бројот на несреќи на патиштата во ЕУ како и да ги намали административните процедури пред издавање документ.Првото правило како дел од реформите е она што се однесува на воведување на дигитална возачка дозвола. Дигиталната возачка дозвола ќе биде достапна на мобилен телефон или друг дигитален уред и ќе биде дел од дигиталниот идентитет на ЕУ.„По краток преоден период, дигиталните возачки дозволи ќе се издаваат стандардно во сите земји-членки. Сепак, физичките возачки дозволи остануваат достапни на барање, особено за оние кои немаат паметен телефон или претпочитаат или имаат потреба од физички документ (на пр. кога патуваат во трети земји кои не ги признаваат дигиталните дозволи)“, соопшти Европската комисија.Правилата се менуваат и за возачите кои имаат 17 години со воведувањето на т.н. шеми за возење со придружба низ Европа.„Земјите-членки ќе имаат можност да воведат таква шема за 17-годишни возачи на камиони (категории C1, C1E и C) под одредени услови, со взаемно признавање на таквите шеми меѓу земјите-членки што ја применуваат“, објаснуваат тие.Новите правила ќе воведат и двегодишен пробен период за возачите почетници.„Во овој период, возачите ќе бидат предмет на построги правила и санкции низ ЕУ“, се вели во извештајот.Се воведуваат и посистематски проверки на способноста за возење.„Во иднина, способноста на возачите за возење ќе се проверува посистематски. Новата директива содржи неколку одредби кои имаат за цел да утврдат дали возачот е сè уште (физички и психички) способен за возење. Како минимум, од возачите ќе се бара да извршат самопроценка пред да им се издаде дозволата и при секое обновување на дозволата или да се усогласат со другите системи за проценка дизајнирани во националното ниво на Европската комисија.За подобра заштита на ранливите учесници во сообраќајот, како што се пешаците, велосипедистите и корисниците на е-скутери и други уреди за микромобилност, новите правила ги прилагодуваат барањата за обука и тестирање за да се стави поголем акцент на безбедноста на овие групи. „Со цел да се усогласат правилата за возачка дозвола со техничкиот напредок во возилата и со транзицијата кон возила со нулта емисија, новите барања за тестирање, на пример, ќе ги проценат знаењата и вештините поврзани со напредните системи за помош на возачот и други автоматизирани технологии“, објаснува тој.Дел од новите директиви се однесуваат и на признавањето на возачките дозволи на ЕУ издадени во замена за дозволи од одредени трети земји.„Новата директива предвидува признавање на дозволите на ЕУ издадени на ниво на ЕУ во замена за лиценци од одредени трети земји кои имаат рамка за безбедност на патиштата слична на ЕУ. Заедно со земјите-членки, Комисијата ќе проценува и одлучува за основа на земја по земја кои трети земји имаат корист од таквиот третман“, објаснуваат тие.Новите правила ќе важат и за важноста на возачките дозволи.„Преговарачите се согласија дека возачките дозволи треба да важат 15 години за мотоцикли и автомобили. Земјите на ЕУ можат да го намалат овој период на 10 години доколку дозволата може да се користи како национална лична карта, додека дозволите за камиони и автобуси ќе треба да се обновуваат на секои пет години Сепак, за возачите на автомобили или мотоцикли, земјите од ЕУ можат да одлучат да го заменат медицинскиот преглед со формулари за самооценување или, во случај на обновување на возачката дозвола, со други алтернативни мерки.Конечно, беше објаснето дека со новата Директива се бара и промена на правилата за професионалните возачи.„За да се намали недостигот на професионални возачи, минималната возраст за добивање возачка дозвола за камион ќе се намали од 21 на 18 години, а за возачка дозвола за автобус од 24 на 21 година, под услов апликантот да поседува сертификат за професионална компетентност. Земјите на ЕУ можат да дозволат 17-годишни лица да возат камион или комбе на нивна територија само кога тоа е придружено од искусен возач.Европскиот парламент и Советот сега официјално ќе ја усвојат новата директива, која ќе стапи на сила 20 дена по нејзиното објавување во Службениот весник на ЕУ. Земјите-членки ќе имаат четири години да ја пренесат Директивата во националното законодавство.
Пронајдете не на следниве мрежи: