Иако тој ја побарал за жена, таа одбила, откако ја научи лекцијата од бракот со Руни. Таа и Хјуз одржуваа блискост со децении, а таа во своите мемоари рече дека тој е „болно срамежлив, целосно енигматичен и поексцентричен… од кој било што таа некогаш го сретнала“.
Маж број два
На Гарднер не и требаше долго време да најде некој нов по нејзиното разделување, а бидејќи таа и Руни беа премногу млади и неискусни кога се венчаа, таа беше решена да се обиде уште еднаш, овој пат со некој позрел, џез музичарот, Арти Шо.
Додека таа и Руни имаа само неколку години разлика, нејзиниот втор сопруг Арти Шо беше повеќе од една деценија постар од неа, а неговата интелигенција и мажественост го направија токму она што Гарднер го бараше. Сепак, проблемот е што Шо бил женет кога тој и Гарднер почнале да имаат врска. Сепак, тој ја остави својата сопруга за Гарднер, а двајцата се венчаа во 1945 година.
Повеќе брачни проблеми
И покрај нејзините надежи, бракот на Гарднер со Шо беше полн со проблеми како нејзиниот прв брак. Всушност, двајцата мажи, иако многу различни на површината, имаа многу заедничко кога станува збор за тоа како се однесуваат со жените. Гарднер подоцна во животот зборуваше за тоа како Шо емоционално ја злоупотребувал. Таа, секогаш се чувствувала несигурна во врската. Шо и неговите пријатели беа интелектуалци и таа се чувствуваше како да не е доволно добра за нив. Таа дури рече дека во тоа време од нејзиниот живот, единствените книги што ги прочитала биле „Однесено од виорот“ и Библијата. Таа не беше на место и не се чувствуваше дека е достојна.
Лошиот третман на Шо кон Гарднер беше неоправдан, но на некој начин, нивниот однос беше добар за неа бидејќи и даде поттик да си даде образование. Стана сериозна во врска со читањето книги и зеде одмор од актерството за да оди на Универзитетот во Калифорнија.
Иако образованието е секогаш добро, ова беше лош ментален период за Гарднер, која сметаше дека никогаш не била доволно добра за нејзиниот сопруг. Често ја понижуваше, и колку и да се трудеше, таа чувствуваше дека никогаш нема да биде во иста лига со Шо и неговите колеги.
Гарднер почна да пие
Кога Ава Гарднер се омажи за Мики Руни, доби навика да пие. Бидејќи била малолетна, таа би морала да се искраде надвор, а двајцата си ги овозможиле навиките, но тоа никогаш не станало преголем проблем. Меѓутоа, кога била со Шо и била доволно возрасна за повеќе да не мора да го крие пиењето, пиењето почнало да станува посериозно.
Гарднер често била мамурна во нејзиниот втор брак и поминувала низ периоди на голема депресија. Шо, како интелектуалец каков што бил, одел на психоанализа, па поради проблемите во нивниот брак ја испратил сопругата на терапевт. Сепак, ова не било доволно за да се решат нивните проблеми.
Второ раскинување
Од причини кои само срцето може да ги објасни, Гарднер била лудо вљубена во Шо иако тој се однесувал толку лошо со неа. Никогаш не сакаше да го остави вториот сопруг како што таа го остави првиот. Иако знаеше дека тоа не функционира, таа размислуваше да има дете како начин тие да останат заедно.
Сепак, Шо виде доволно јасно дека не можеа успешно да се снајдат како двојка и ги заврши работите. Тие беа во брак само една година и една недела кога тој и ги предаде документите. Тоа беше крајот на вториот брак на Гарднер и крајот на петтиот брак на Шо.
Шестиот брак на Шо беше шлаканица за Гарднер
По Гарднер, Шо почна да се гледа со авторка по име Кетлин Винзор, а двајцата се венчаа во 1946 година. Винзор стана позната по нејзината прва книга „Засекогаш килибар“, која беше објавена во 1944 година и стана контроверзна поради нејзината сексуална содржина, дури и беше забранета со образложение дека е порнографска.
Винзор имаше интелект да му парира на Шо, што ги правеше добар пар. Сепак, нивната врска беше шлаканица за Гарднер поради фактот што Гарднер ја читаше Засекогаш Килибарна, а Шо во тој момент за прекорувал за тоа, велејќи дека тоа што го чита е ѓубре. Можеби Гарднер била задоволен кога дознала дека врската на Шо и Винзор ќе заврши по само неколку години, за Винсор да се омажи за нејзиниот адвокат.
Гарднер конечно се раздели со „убијците“
Помеѓу нејзините навредливи врски и нискиот квалитет на улогите што ги добиваше, раните години на Ава Гарднер беа тежок период што таа мораше да го издржи додека растела до ѕвезда. Сепак, таа го доби својот голем „чекор“ кога режисерот Роберт Сиодмак ја забележа и помисли дека ќе биде совршена за фаталната жена во неговиот филм „Убијците“.
Филмот беше во продукција на Universal, но Сиодмак ги убеди да склучат договор со MGM за да ја позајмат Гарднер. Заснован на краткиот расказ на Ернест Хемингвеј, филмот постигна огромен успех, доби признание од критиката, бројни награди и стана класика на жанрот. Практично преку ноќ, Ава Гарднер од релативно непозната актерка, чие единствено тврдење за слава беа познатите мажи со кои беше поврзана, стана ѕвезда.
Со рефлектор доаѓа и негативниот печат
Ава Гарднер бараше слава, но откако ја доби, ја научи темната страна на неа. Таа доби лоша репутација од таблоидите, кои забележаа дека оваа 23-годишна жена веќе двапати била разведена. Со нејзината убавина, нејзината романтична историја и нејзината голема улога на фатална, тие ја направија Ава Гарднер во жена со низок морал, која секоја вечер можеше да се најде со различен маж.
Но, реалноста кажува сосема друга приказна. Таа ретко кога излегуваше и најчесто беше сама дома. Исто така, денес можеме да видиме дека нејзините први два брака можеби беа грешки и беа тешки искуства за неа, но тие не беа никаква дамка за нејзиниот карактер, како што многумина го гледаа тоа во тоа време.
По „Убијците“, работата на Гарднер почна значително да се зголемува, а МГМ конечно ѝ додели некои истакнати улоги. Еден од нив беше филмот Show Boat, кој излезе во 1951 година. Овој мјузикл, за кој таа беше платена 140.000 долари за да глуми, беше шанса за Гарднер да го покаже својот глас за пеење.
Сепак, одговорот од критиките на филмот во врска со пеењето на Гарднер беше негативен, така што МГМ нејзиниот глас го синхронизираше со пејачката Анет Ворен. Сепак, вистинскиот глас на Гарднер може да се слушне на саундтракот, за кој таа доби авторски права. Некои луѓе до ден-денес всушност го сметаат гласот на Гарднер за подобар.
Вистинската љубов на Ава Гарднер
Ава Гарднер беше само непозната млада необична актерка кога првпат го запозна Френк Синатра. Тој беше една од најпознатите фаци во Америка, а таа беше никој. Сепак, нивните патишта повторно се вкрстија по околу една деценија, и овој пат, Гарднер беше вистинска ѕвезда додека славата на Синатра почна да згаснува.
За разлика од нивната претходна средба, Синатра сега ја забележал неа. Меѓутоа, имаше бариера за нивната љубов, бидејќи Синатра беше оженет. Тој беше со Ненси Барбато, неговата прва сопруга со која имаше три деца.
Синатра и кажува на својата сопруга
Додека Синатра беше во брак, тој и Гарднер имаа афера. На крајот, Синатра и кажал на својата сопруга што се случува, и ѝ кажал дека тој и Гарднер се заљубени. Неговата сопруга го избркала и ја заклучила вратата зад него, со што практично завршил нивниот брак од повеќе од една деценија. Беше потребно време за да се финализира разделбата на Синатра и Барбато, бидејќи тие беа католици. Во тоа време Гарднер снимаше филм во Шпанија.
Додека беше таму, Синатра дојде да ја посети и тогаш таа дозна за љубоморните склоности на Синатра. Тој барал да знае дали била со некој маж додека била таму, но инсистирал дека доколку таа му ја каже вистината нема да биде вознемирен поради тоа. Таа призна дека ја поминала ноќта со тореадор, а Синатра, не го исполнил ветувањето, се налутил…
Гарднер знаеше дека Синатра можеби не е највистинитиот меѓу мажите кога станува збор за љубовните прашања. Иако тврдеше дека ја сака и дека ја остава сопругата за неа, колку можеш да му веруваш на маж кој има афери на прво место? Поради ова, Гарднер инсистираше да добие доказ дека бракот на Синатра всушност завршува.
За да го направат тоа, тие се возеа до куќата на Синатра каде што беше неговата сопруга. „Ненси, ќе и кажеш ли на Ава дека ти побарав развод? рече Синатра преку „домофонот“. Тоа беше апсурден момент, но совршено го постави бракот што требаше да го склучат, кој беше толку интензивен и страствен.
Се чини дека кај Гарднер имало нешто за „оженети мажи“. Покрај Синатра и Шо, тука беше и Фред МекМареј, кој и беше колега во филмот, Сингапур. Ова беше точно пред да го запознае Синатра и немаше проблем да биде со оженет маж. Сепак, таа имаше свои граници и кога дозна дека сопругата на МекМареј е болна, не можеше да го издржи тоа.
Таму беше и Роберт Тејлор, кој беше во брак со Барбара Стенвик. Нивната врска беше чувана во огромна тајна бидејќи објавувањето дека Тејлор го изневерува Стенвик ќе биде експлозивно. Нивната афера траеше само неколку месеци бидејќи ризикот беше едноставно преголем. Друга кратка нејзина афера беше со Хауард Даф непосредно пред тој и Ајда Лупино да се венчаат.
Гарднер и Роберт Мичам
Роберт Мичам беше икона на класичниот Холивуд. Тој беше и меѓу познатите мажи со кои Ава Гарднер интимно се запозна, а двајцата имаа афера додека таа беше со Синатра, но пред Синатра да ја остави сопругата.
Гарднер била искрена со Мичам и му кажала за нејзината врска со Синатра. Не се радуваше кога слушна за ова, но не поради љубомора. Напротив, тоа беше поради тоа што би можел да го направи Синатра ако дознае. „Карајте се со него [Синатра] и тој нема да престане додека еден од вас не умре“, рече тој и нивната афера наскоро ќе заврши.
Еден брак завршува, друг започнува
Иако беше потребно многу време на суд, на крајот разделбата на Синатра од неговата сопруга стана конечна во 1951 година, а само десет дена подоцна, тој и Гарднер се венчаа. Беше долгоочекувано и колку и да беше среќна двојката, печатот беше уште посреќен. Тие го претворија бракот во голем скандал и го обоија мислењето на луѓето за двете ѕвезди.
Печатот веќе ја окарактеризираше Гарднер како фатална жена, исто како ликот што го играше во нејзината пробивна улога. Сега имаа уште повеќе гориво да фрлат во тој оган додека таа го растури семејството на Синатра. Синатра, исто така, се најде на удар на критиките поради напуштањето на семејството, привлекувајќи критики од печатот, јавноста, па дури и од Католичката црква.
Синатра минуваше низ груба фаза
Бидејќи јавното мислење за Синатра е на ниско ниво и неговата кариера во застој, не беше лесно за него. Згора на тоа, се шпекулираше дека има мафијашки врски. Најлошиот дел од сето тоа беше што немаше пари. За среќа, неговата сопруга летала високо и го поддржувала, дури и му купила билет за да ја посети во Африка кога го снимала Могамбо во 1963 година, бидејќи тој самиот не можел да си го дозволи тоа.
Таа, исто така, му помогна да добие улоги користејќи ја нејзината моќ. Гарднер беше тој што лобираше да го добие Синатра во филмот „Од овде до вечноста“, што ја ревитализираше неговата кариера, па дури и му донесе Оскар. Со оглед на ликот на Синатра во популарната имагинација, тешко е да се помисли дека тој морал да ја искористи својата славна сопруга за да добие улоги, но во тој момент од неговата кариера тоа беше вистина.
Страв од комунистичка двојка
Природно е да се озборуваат за ѕвездите, а сугестијата дека Гарднер е фатална која го растури бракот на Синатра беше уште поскандалозна тогаш отколку овие работи денес. Друг факт од животот на славните тогаш беше живеењето во страв да не бидат наречени комунисти, а Гарднер и Синатра живееја во страв дека ќе бидат пријавени во Домот на неамерикански активности на сенаторот Мекарти.
Овој страв беше затоа што Хеда Хопер, озборуваната „новинарка“ која ја покриваше нивната врска, ги известуваше познатите личности за нивните комунистички симпатии, а Гарднер и Синатра можеа да бидат мета. И двајцата ги поддржаа демократите, а Синатра дури имаше голема кампања за нив и беше силно против расизмот. Арти Шо имаше многу пријатели комунисти со кои Гарднер се дружеше исто така, и мораше да влезе и да даде еден од неговите пријатели. За среќа, Гарднер и Синатра беа поштедени од најлошото.
И покрај тоа што беше трипати мажена, Ава Гарднер остана без деца. Ова не беше поради недостаток на интерес да има деца, или поради тоа што таа беше физички неспособна. Тоа беше всушност затоа што МГМ се трудеше да ги контролира телата на нивните ѕвезди, не сакајќи нивните водечки дами да забременат.
Кога Гарднер се омажила за Синатра, таа забременила двапати, а двата пати морала да абортира. „МГМ имаше секакви казнени клаузули за нивните ѕвезди да имаат бебиња“, рече Гарднер во своите мемоари. Нејзиниот сопруг беше скршен поради абортусите. Денес, постојат секакви специјални ефекти кои се користат за прикривање на бремените актерки, но тогаш, средствата беа поограничени. Сепак, прилично е вознемирувачки да се знае дека студијата ги принудувале актерките да абортираат.
Могамбо беше кошмар за снимање
Повеќето снимања се одвиваат релативно глатко, но одвреме-навреме се случува катастрофа, каде што се чини дека ништо не оди како што треба и големите ега се судираат. Тоа беше случај со Могамбо. Таа влезе во снимањето со проблеми меѓу неа и Синатра, а самото снимање имаше свои проблеми.
Воден од легендарниот режисер Џон Форд, тој сакаше да ја даде улогата на Морин О’Хара, но мораше да се задоволи со Гарднер, што создаде непријатна работна средина. Кларк Гејбл, кој беше пријател со Гарднер, глумеше, но Гејбл не сакаше да гледа како се однесуваат со неговата колешка. Ова се одрази на неговиот став, и со лошиот став на режисерот и двете ѕвезди, тоа не беше најпријатниот сет.
Една сцена што се истакнува во Могамбо е сцената каде слончето ја турка Гарднер, која слетува во локва со кал. Излегува дека ова не било напишано и било резултат на лошото однесување на слонот. Иако на камерата изгледа одлично, кога Гарднер паднала, не била среќна поради тоа.
Гарднер викала за помош, очекувајќи некои членови на екипажот да дојдат да ја спасат. Сепак, режисерот Џон Форд му рекол на екипажот да ги игнорира нејзините повици за помош. Колку и да беше сурово, создаде добар филм, па можеби бил метод за лудилото на Форд.
Гарднер доби номинација за Оскар, но го изгуби својот сопруг
Снимањето во Могамбо не беше лесно, и во еден момент, Гарднер беше испратена во Англија да се опорави од напад на дизентерија, но сè што Гарднер издржа се исплатеше кога доби номинација за Оскар за најдобра женска улога. Тоа беше нејзината единствена номинација за Оскар во целата нејзина кариера, и иако загуби од Одри Хепберн, беше огромна чест да се биде ценета поради нејзината глума, а не позната по нејзиниот изглед и врски.
Можеби леташе високо во нејзината кариера, но работите се гледаа надолу во нејзиниот брак. Таа и Синатра се „хранеле“ меѓусебно со навиките за пиење и често се карале јавно кога биле пијани. Тие ја прекинаа врската во 1953 година, откако беа во брак само две години, иако беа потребни многу години за да се финализира нивната разделба.
Диви времиња на Гарднер и Синатра
Додека беа пар, Ава Гарднер и Френк Синатра имаа многу диви времиња заедно за кои малку луѓе знаеле. Еден од тие моменти е кога отидоа во затвор затоа што се возеа наоколу среде ноќ додека беа пијани и пукаа 0,38 пиштоли, тропајќи по излозите на продавниците. Морале да платат мито од 20.000 долари за да не протече приказната.
Со ваквите авантури, не е изненадување што тие останаа блиски низ годините. Дури и рекоа дека и се јавувал три пати неделно откако нивниот брак пропаднал. Ова е човекот кој имал афери само за да ја направи Гарднер љубоморна откако ќе се разделат. Тоа беше комплицирана врска која секогаш беше турбулентна, но беше јасно дека и за двајцата тоа беше вистинска љубов, а Гарднер рече дека тој е љубовта на нејзиниот живот.
Му требаше повеќе
Според биографот на Синатра, Џеј Ренди Тараборели, една од работите што секогаш ги оптоварувала односите меѓу ѕвездите е тоа што Синатра бил повеќе зависен од Гарднер – емоционално и финансиски – и неговата љубомора го довела до опасни крајности.
Според биографијата на Тараборели за Синатра, тој се обидел да се самоубие неколку пати поради неговата сопруга. Првата се случила по караница, по која Ава отишла да го види својот поранешен сопруг Арти Шо. По враќањето на Ава во нивниот хотел, Синатра и се јавил од другата соба и преку телефон се преправал дека му ставил крај на животот, додека тој всушност пукал со куршуми во својот душек. Друг пат, Синатра земал многу апчиња за спиење откако друга караница ја испратила Ава да се спакува од нивниот дом.
Гарднер и Хемингвеј
Ако Руни, Шо, Синатра, Хјуз и Гејбл не ви беа доволни, тогаш зошто да не го додадете Ернест Хемингвеј во мешавината. Тие станаа добри пријатели откако таа и Синатра се разделија. Поминала време со него во Шпанија и останала во неговата вила на Куба каде што славно отишла да плива гола во неговиот базен, по што Хемингвеј изјавил: „Водата не се празни“.
Преку Хемингвеј, Гарднер се заинтересирал за борба со бикови. Таа еднаш претходно имаше афера со тореадор, а реши да се обиде повторно кога Хемингвеј ја запозна со Луис Мигел Домингуин, кој беше еден од најпознатите тореади во светот. Двајцата станаа страсни љубовници, чии борби беа исто толку интензивни како и нивното водење љубов. За Гарднер рече: „Таа беше најубавата и најжестоката. Имав многу жесток волк во кафез“.
Статуата на босата Контеса
Ава Гарднер глумеше во филмот „Босоногата Контеса“ од 1954 година, додека таа и Синатра сè уште беа заедно. Филмот на Џозеф Л. Студиото му подари статуа на Гарднер што беше користена во филмот, а тој ја стави во својата градина.
Статуата остана во неговата градина дури и со години откако двајцата се разделија. Сепак, дојде време да го симнат на крајот. Синатра се оженил со својата четврта и последна сопруга во 1976 година и не ѝ се допаднала идејата нејзиниот сопруг да има статуа на поранешната сопруга во својата градина, па тој конечно морал да ја симне.
Повеќе успех и повеќе навредливи мажи
20-годишниот договор на Гарднер заврши во 1959 година, а таа година таа глуми во пост-апокалиптичниот филм, „На плажа“. Тоа и даде на Гарднер поголем успех, но му зададе главоболка на режисерот Стенли Крамер бидејќи додека тој снимаше, луѓето се гужваа на плажата за да ја видат Гарднер.
Една од нејзините следни големи улоги беше The Bible: In the Beginning, во која глуми заедно со Џорџ К. Скот. Иако бил оженет, двајцата имале афера за време на снимањето. Сепак, Скот имаше некои сериозни проблеми и се покажа дека е агресивен, во еден момент отиде дотаму што ја собори вратата од нејзината хотелска соба. Режисерот Џон Хјустон мораше да ангажира локални мафијаши за да ја заштитат Гарднер од вознемирувачкото однесување на Скот.
Актерка која старее
Една од најголемите улоги на Гарднер во 70-тите беше филмот за катастрофа, „Земјотрес“, и иако не е меѓу нејзините најдобри филмови, таа даде се од себе, инсистирајќи да прави свои акробации. Ова беше импресивно, но за многумина, нејзината ѕвездена моќ се чинеше дека опаѓа. Многумина дури рекоа дека е премногу стара за нејзиниот колега Чарлтон Хестон. Ова беше прилично навредливо со оглед на тоа дека тие беа практично на иста возраст.
Стареењето не влијаеше само на нејзината кариера, туку и на нејзиното тело. Не сакајќи да добие рак на матката како нејзината мајка, таа решила да направи хистеректомија во 1968 година. Не знаела дека ќе ја зафатат голем број други здравствени проблеми. Била страствен пушач, имала лупус и боледувала од пневмонија. Работите навистина тргнаа на полошо во 1986 година кога имаше мозочен удар кој делумно ја парализираше.
Раскажувајќи ја нејзината приказна
Гарднер била на темно место по нејзиниот мозочен удар, па дури и му кажала на Мики Руни дека има самоубиствени мисли. За тоа време, таа одлучила дека ќе ја раскаже својата животна приказна и го ангажирала Питер Еванс да биде нејзин писател за нејзините мемоари. Тие никогаш не го завршија проектот.
Сепак, по смртта на Гарднер, белешките на Еванс беа објавени, а во нив имаше многу сочни приказни. Една таква приказна се однесуваше на нејзиниот брак со Синатра. Еднаш кога се венчале се разбудила среде ноќ слушајќи пукање од дневната соба. Мислела дека нејзиниот сопруг можеби се самоубил, како што и се заканувал претходно. Кога влегла во собата, открила дека нејзиниот сопруг едноставно пукал низ перница и само седел таму и се смеел.
Гарднер го исполнува својот крај
Ава Гарднер живееше гламурозен живот, но нејзините последни години беа сè друго освен тоа. Таа беше повлечена, живееше во стан во Лондон во последните години, со куче и домашна помошничка да се грижат за неа. Еден ден, кога домашната помошничка дошла дома, ја нашла Гарднер на подот, каде што била со часови откако паднала. „Многу сум уморна“, рече таа додека го дишеше последниот здив.
Гарднер почина како последица на пневмонија на 67-годишна возраст. Само неколку недели требаше да посети специјалист во Америка кој Синатра го најде за неа, кој можеби можеше да и помогне да се опорави од мозочните удари.
Ава Гарднер несомнено живееше исполнет живот, но кон крајот даде неколку изјави кои укажаа дека се кае. „Жал ми е што потрошив 25 години снимајќи филмови. Посакувам сега да ги имам најважните работи за една жена – добар брак, деца, подобро образование“, рече таа.
Тоа е шокантна изјава од жена која им пркоси на очекувањата и ги отфрли улогите што општеството вообичаено ги бараше од жените. И покрај сета слава на нејзиното име, вниманието што го заповеда, мажите што ги сакаше и кои ја сакаа назад, парите што ги заработи и признанието што го доби, се чинеше дека кога на крајот беше тажна и осамена, таа посакуваше да има семејство.
Оддавање почит на Гарднер
Гарднер имаше многу љубов во животот, а со таа љубов дојде и многу загуба. Од која било причина, ниту еден од нејзините поранешни сопрузи не дошол на нејзиниот погреб, иако ќерката на Синатра, Тина, рече дека Френк никогаш не ја преболел нејзината смрт. Погребот се одржа во Северна Каролина, а на него присуствуваа мал број од семејството и пријателите. Таа беше погребана во Меморијалниот парк на Зајдисонце заедно со нејзините родители и браќата и сестрите.
Во истиот град, музејот Ава Гарднер беше отворен во 1996 година. Денеска се навраќаме на ѕвездата која заслепуваше на екранот во многу класични филмови и чиј живот беше полн со љубов, драма, триумф и трагедија како и секој нејзин филм.