Консумирањето само едно авокадо дневно може да помогне во намалувањето на скоковите на шеќерот во крвта и потенцијално да го намали ризикот од хронични заболувања, вклучувајќи дијабетес и одредени видови на рак. Ова го покажа нова студија објавена во списанието „Current Developments in Nutrition“, која откри дека луѓето кои јаделе авокадо дневно имале значително помало гликемиско оптоварување во нивната исхрана.
Гликемиското оптоварување покажува колку одредена храна влијае на нивото на шеќер во крвта, земајќи ги предвид и видот и количината на консумирани јаглехидрати. Претходните студии ги поврзаа диетите со пониско гликемиско оптоварување со намален ризик од дијабетес тип 2, некои видови на рак и помал вкупен морталитет, објавува Express.co.uk.
Анализирани се податоци од речиси илјада возрасни лица
Научниците анализирале податоци од 961 возрасен човек кои учествувале во шестмесечното испитување „Навика диета и авокадо“. Учесниците, сите над 25 години и со зголемен обем на половината, биле поделени во две групи. На едната група ѝ било наложено да јаде едно големо авокадо дневно, додека контролната група продолжила со својата вообичаена исхрана и ѝ било дозволено да јаде не повеќе од две авокада месечно.
Покрај овој услов, од учесниците беше побарано да ги одржуваат своите вообичаени навики во исхраната и начин на живот за време на студијата. За да ја проценат нивната исхрана, истражувачите собраа податоци користејќи три одделни 24-часовни потсетувања на храна и пресметаа просечни вредности на гликемиски индекс и гликемиско оптоварување за секој учесник.
Богато со растителни влакна и здрави масти
Резултатите покажаа дека луѓето кои јаделе авокадо дневно имале значително пониско гликемиско оптоварување во споредба со контролната група. Експертите веруваат дека овие наоди можат да се објаснат со специфичниот нутритивен профил на авокадото.
Истражувачите веруваат дека ефектот делумно се должи на високата содржина на растителни влакна и здрави масти. Влакната го забавуваат варењето и помагаат во регулирањето на нивото на шеќер во крвта, додека мононезаситените масти можат да придонесат за подобро метаболичко здравје.
Емили Ланц, доктор по нутриционизам на UTMB, која не била вклучена во студијата, забележала дека „јадењето едно авокадо дневно го намалува вкупното гликемиско оптоварување“ на исхраната на учесниците. Слично мислење има и регистрираната диететичарка Карен З. Берг.
„Авокадото е храна богата со хранливи материи и бројни здравствени придобивки. Богато е со калории, мононезаситени масти и растителни влакна. Авокадото е многу заситувачко, па кога луѓето јадат повеќе од него, веројатно е дека ќе јадат помалку од друга храна што можеби не е толку здрава. Тоа може да биде причината зошто оваа студија имаше толку позитивни резултати“, изјави таа за Medical News Today.
Ограничувања на студијата
И покрај охрабрувачките наоди, истражувачите предупредуваат дека не треба да се извлекуваат општи заклучоци од нив. Примерокот на учесници не беше целосно репрезентативен за општата популација: околу 73 проценти од учесниците беа жени, околу половина беа белци и сите беа со прекумерна тежина или дебели.
Студијата, исто така, се потпираше на самопријавени податоци за исхраната од учесниците, метод кој е предмет на пристрасност и неточности при потсетувањето. Покрај тоа, студијата беше финансирана од Одборот за авокадо Хас, но авторите наведоа дека организацијата немала никаква улога во собирањето податоци, анализата или подготовката на ракописот.
Ланц, исто така, нагласи дека доказите што ја поврзуваат диетата со ниско гликемиско оптоварување со долгорочните здравствени резултати сè уште не се доволно силни за да се оправда нејзиното вклучување во националните упатства за исхрана.
Авокадо како дел од балансирана исхрана
Затоа, експертите за исхрана препорачуваат авокадото да се вклучи во балансирана исхрана, наместо да се гледа како самостојно решение за превенција на болести. Секој што размислува да го зголеми внесот на авокадо, се препорачува да се консултира со регистриран диететичар или здравствен работник за да се осигура дека оваа храна одговара на неговите нутритивни потреби и здравствени цели.
The post Едно авокадо дневно помага во регулирање на шеќерот во крвта appeared first on Во Центар.



