ЕУ ќе отвори уште 4,5 милиони работни места во туризмот до 2035 година

Европската унија неодамна беше погодена од неколку различни ветрови – од заладените односи со Кина за време на пандемијата, до распадот на односите со Русија од почетокот на војната во Украина, а сега се непредвидливите потези на Доналд Трамп, кој покажува желба целосно да го разбие сето добро што ЕУ го создаде во последните 33 години, па дури и порано.

Но, спасот ќе дојде од еден сектор кој се покажа како најотпорен и најпропулсивен во светот, дури и за време на светската економска криза – туристичката индустрија!

Уште тогаш, кога сè одеше надолу, туристичката индустрија растеше. Единствениот удар што го доби, од кој речиси целосно се опорави во 2024 година, беше пандемијата и заклучувањата што ги парализираа светските патувања и трговија во периодот од 2020 до 2022 година.

Имено, иако турбуленциите се насекаде околу нас, најновото истражување на Светскиот совет за патувања и туризам (WTTC) покажува дека силен раст на глобалниот туризам и патувања се предвидува веќе оваа година, потврдувајќи ја неговата улога како камен-темелник за големите глобални економии, бидејќи се очекува патниците да трошат повеќе од кога било досега.

Според Анкетата за економско влијание на WTTC за 2025 година, меѓународните трошоци за патници се предвидува да достигнат историски 2,1 трилиони долари, надминувајќи го претходниот максимум од 1,9 трилиони долари во 2019 година за неверојатни 164 милијарди долари, пишува меѓународниот Travel Daily News.

Има и можност за ЕУ: WTTC открива светла иднина за туристичкиот и туристичкиот сектор на Европската унија, со силен раст предвиден во следната деценија. Долгорочната прогноза за туристичкиот сектор до 2035 година предвидува дека во ЕУ ќе се отворат дополнителни 4,5 милиони работни места, со што бројот на вработени во туризмот ќе достигне над 30 милиони.

Туристичката индустрија до 2035 година ќе вработи еден од седум луѓе кои ќе работат низ регионот, а во следната деценија туризмот ќе стане една од стратешки најважните индустрии во ЕУ. Ова не е изненадувачки кога ќе земеме во предвид дека Европа е еден од „најгустите“ континенти кога станува збор за атракции, без разлика дали се природни (плажи или планини) или културни (градови, палати, замоци).

Прогнозите на WTTC покажуваат дека придонесот во БДП од туристичкиот и туристичкиот сектор е зголемен на речиси 2,3 трилиони евра, при што економскиот удел на индустријата се искачи на нешто помалку од 11 отсто во истиот период. Овој сектор ќе продолжи да расте со повисока стапка од вкупниот економски раст со десетгодишен CAGR од 1,8 проценти, во споредба со 1,3 проценти за економијата на ЕУ како целина.

Туристичкиот сектор, исто така, ќе придонесува со повеќе од 900 милијарди евра годишно за владите на ЕУ преку даночните приходи. Трошоците за меѓународни посетители се очекува да достигнат 730 милијарди евра во следните 10 години, додека потрошувачката на домашните посетители се предвидува да надмине 1,2 трилиони евра.

ЕУ се обидува да го направи патувањето поодржливо. Иако туризмот генерираше околу 12 отсто од БДП минатата година, емисиите на јаглерод диоксид во секторот беа 12,7 отсто од сите емисии низ ЕУ во 2023 година, што укажува на тоа дека е потребна акција за да се поттикнат континуираните одржливи иновации додека патувањето и туризмот се прошируваат.

Има ли уште победници и губитници во туризмот?

Засега, според истите истражувања и прогнози, се предвидува пад на американскиот пазар, дека Кина ќе биде горе-долу на истото ниво оваа година, со тенденција на раст во иднина, и дека новиот „центар на светот“ во оваа смисла ќе биде Арапскиот Полуостров, бидејќи Саудиска Арабија ќе испумпува повеќе од 800 милијарди долари во туристичката индустрија и инфраструктурата.

Се појавуваат нови актери на светската сцена, старите се борат да опстанат, но Европа останува – Европа. И ќе ги искористи своите „историски предности“. Сето ова покажува дека можеби населението во Европа старее, можеби градовите се претвораат во „музеи на отворено“, но има уште многу пари да се заработат од тоа.

Има цели континенти кои стануваат се побогати, но ги немаат истите атракции како Европа или имаат сосема поинаква култура, па затоа се желни да ја видат „европската страна на паричката“. Но, Европа ќе мора да се соочи со некои други предизвици – подобро да се поврзе, за што придонесува и се почестото воспоставување ноќни и меѓународни возови и да создаде поодржлив и поотпорен туризам.

Пронајдете не на следниве мрежи: