Позната е позадината на приказната за илјадници нови електрични автомобили кои буквално скапуваат по ливадите на предградијата на кинеските градови.
Во последниве недели се развија различни приказни за потеклото на овие гробишта со електрични автомобили пронајдени на голем број места во Кина. Од приказни за пропаднати такси-компании, до планирано производство за да ги фатат државните субвенции. Погодувате, има по некоја вистина во секое сценарио.
Само ако мислите дека пандемијата е единствениот виновник, веројатно грешите. Имено, првите гробишта на вакви автомобили во Кина се забележани уште во 2019 година. Тогаш бројни возила, обично со иста боја, бренд и тип, беа забележани паркирани едно до друго на ливади недалеку од некои кинески градови.
Позадината на приказната е слична на онаа со електричните велосипеди кога пазарот падна во 2018 година, а милиони велосипеди останаа без сопственици преку ноќ.
Во еден момент, имаше брзо проширување на car-sharing услугите. Се отворија буквално илјадници фирми кои се обидоа да ги искористат државните субвенции нудејќи електрични возила за изнајмување. Производителите, од друга страна, беа водени исклучиво според цената, па многу нови автомобили немаа автономија поголема од 100 километри.
Во 2019 година има драстичен пад на владините субвенции, а кога на сè ќе додадеме други фактори, како што е недостатокот на паркинг места во градовите и застареноста на еднаш купените електрични возила, повеќето компании банкротираа.
Расте популарноста на електричните возила
Од друга страна, токму овие трендови на пазарот го забрзаа развојот на електричните автомобили, како и растот на популарноста на електричните возила кај кинеската популација. Така Кина стана најголемиот светски пазар на електрични возила со удел од дури 60 проценти. Во исто време, бројот на производители на електрични возила се намали од 500 во 2019 година на околу 100 оваа година, што покажува дека преживеале само најсилните играчи со најконкурентни производи.
Исто така, како што дознава Bloomberg, дел од овие депонии се санирани и возилата се отстранети. На други места, како предградијата на Хангжу, автомобилите стојат толку долго што прераснаа во грмушки. Патем, автомобилите беа напуштени толку брзо што некои лични предмети можат да се најдат во кабините на некои од нив.
Bloomberg соодветно ги опишува напуштените електрични возила како „впечатлив приказ на вишокот и отпадот што може да се случи кога капиталот ќе ја преплави индустријата во подем, и можеби чуден споменик на сеизмичкиот напредок во електричниот транспорт во последниве години“.
Приказната сама по себе се ливадите каде стојат стотици „некинески“ автомобили, особено Volkswagen ID.3 и Toyota bZ4X, кои завршија таму како резултат на продажбата чиј интензитет беше забележително помал од планираниот. Се очекува дека овие автомобили сепак ќе се продаваат по корекција на цената.