Во 2016 година во Загреб беше отворен првиот хрватски Food Outlet Žabac, кој и денес собира голем број клиенти.
Логиката на оваа старт-ап компанија, која ја основаа Маја и Марио Замбоки, речиси може да се искаже во стих кој вели – сток, лом, рок.
Затоа што се работи за промет во кој се продаваат залихи – вишок на стока произведена во фабрики, а отпадоци – оние производи кои биле оштетени во производството или за кои амбалажата не е добра, а стока со поминат рок – производи пред истекот на рокот, пишува Нови лист.
Нивниот мотив, меѓу другото, беше да се обидат да го спречат и намалат секојдневното трошење храна, но она што повеќе им значеше на клиентите беше фактот што во Жапац и оние со послаба финансиска состојба можат да си дозволат производи од добри брендови по половина цена. .
Во Жапац беше поевтино да се купи дури и кога инфлацијата во Хрватска не беше толку висока, а пред конверзијата што го направи она што го направи со цените.
Како е сега? Дали има повеќе или помалку купувачи и дали може да се разбере колкава куповна моќ имаат Хрватите и колку паметно пазарат?
Меѓу клиентите има добро ситуирани и помалку ситуирани, млади луѓе и пензионери.
Лидија потврдува дека купувањето вреди и по воведувањето на еврото и додава дека дошла да провери дали има разлика помеѓу Жапац и „нормалните“ продавници.
“Вреди”
„И вреди. Слатките се поевтини, омекнувачот е 15 куни, а инаку е поскап, така се спакувани салами, мајонезот во туба овде е 9 куни, а во продавница е 16 куни…“, г-ѓа Лидија. набројува, уште во куни.
Нема проблем со рокот, вели дека „зимскиот“ има рок на траење од март, а ако важи две недели, сепак е поевтин. Генерално, впечатокот е по првото купување, дека е можно да се заштедат пари. Нејзината љубопитност, вели таа, се исплатела, бидејќи заштедува по 50 центи на секој артикл, па да речеме дека купила десет од нив и ги акумулира. Ја прашуваме како се справува со преобраќањето, дали и е поскап животот.
Се е поскапо, тоа е факт. Очигледно Жабац порано бил поевтин“, изјави Лидија за „Нови лист“.
Директорката за продажба Влатка Влашиќ вели дека увезуваат многу роба и дека Жабац има многу роба што не може да се најде на друго место на хрватскиот пазар.
И нашите клиенти го препознаа тоа“, нагласува Влашиќ. Таа се согласува со констатацијата дека цените се она што ги привлекува луѓето, но истакнува и дека Жабац покрај рокот на траење, залихите и отпадот, има и редовна роба со долг рок на траење за комплетирање на асортиманот.
„Нашите постари муштерии молеа да купат што повеќе од нас, за да не одат понатаму за да го добијат тоа што им недостасува. Затоа го имаме и тој редовен асортиман кој не е толку поевтин од другите продавници. но секогаш е барем два поевтини“, вели Влашиќ.
Цената пред се
Од друга страна, ќе биде дека инфлацијата го зголеми интересот на купувачите за Жабац. Влашиќ ќе каже дека муштериите станале поотворени, дека не се плашат да купуваат роба пред истекот како досега.
„Морате да прилагодите некои работи во вашата глава ако сакате да заштедите и да направите разлика во вашиот паричник“, истакнува Влашиќ. Луѓето, вели тој, гледаат во секоја куна, се јавуваат од цела Хрватска и прашуваат кога ќе бидат отворени продавниците на Жабац и во нивната област.
На прашањето дали тогаш станале посиромашни во Хрватска, таа вели дека станале посиромашни бидејќи платите останале исти.
Куповната моќ е помала“, вели Влашиќ. Затоа, смета таа, се би можело да биде подобро доколку домашните производители не се плашат да му дадат стока на Жапац, па поради слепата желба да се заштитат брендот и името, огромно количество стока се уште се фрла, пали и уништува. . Што се однесува до заштедата, генерално, Влашиќ советува дека треба паметно да пазарите.