Без разлика дали работите од дома, од канцеларија или сте посветени на домот и семејството, сигурно ви се случило да не знаете зошто не можете да ги завршите сите обврски.
Ако се препознавте во претходната реченица, најверојатно ќе се најдете во ситуација да мора да ги завршите сите обврски за краток временски период. Сето ова води кон исцрпеност, несоница и непотребен стрес. Но, можете да ставите крај на сето ова со воведување на неколку едноставни промени во дневниот или неделниот распоред.
Немате време да ги завршите сите обврски? Еве како да го промените тоа
1. Престанете да се обидувате да завршите задачи за кои не сте компетентни
Голем број луѓе кои работат од дома, имаат сопствен бизнис или се грижат за сите работи во домаќинството, честопати се ставаат во ситуација да одбијат да бараат или да плаќаат за помош. Во ред е да не знаете и да не можете сè, во ред е да признаете пред себе дека не можете да ги најдете сите овие решенија за некои задачи кај други луѓе. Ако има нешто на вашата дневна или неделна листа на обврски што едноставно не можете да го завршите, обратете се на некој друг за помош. Ова ќе ви заштеди време!
2. Правете редовни(дневни и неделни) паузи
Проблем за многу луѓе денес е што избегнуваат паузи. На секој човек му треба еден ден неделно одмор и на секој му треба најмалку 30 минути на ден за да се извлече од своите обврски и да се посвети исклучиво на себеси. За да ја избегнете стапицата во која многумина паѓаат, определете го времето во денот и денот во неделата и начинот на кој сакате да ја направите паузата. Паузите кои ги прескокнувате ќе доведат до исцрпеност.
3. Определете ги деновите во кои ќе го документирате времето
Не ви е јасно каде губите време и зошто секогаш пропуштате неколку часа на ден за да направите сè што ви треба? Започнете со документирање на вашето време со запишување што и колку сте сториле на секои 30 или 60 минути во некои денови од неделата. Покрај тоа што ќе знаете колку време поминувате на одредена задача, ќе добиете и поттик за работа без одвлекување на вниманието како што се телефоните, социјалните мрежи, портали за читање интересни содржни и слично.
4. Запишете ги вашите успеси
Ако имате чувство дека не правите ништо, не добивате ништо и не постигнувате ништо – започнете да ја запишувате секоја мала и голема работа на која сте и ставиле крај. Покрај тоа што точно ќе знаете што сте направиле, ќе добиете и поттик да продолжите да работите.
5. Бегајте од што и да ви смета
За време на работата треба да се ослободите од сите работи што ве вознемируваат. Ставете го вашиот телефон во фиока или на друго место каде што не можете да го видите или едноставно исклучете ги известувањата за социјалните мрежи. Затворете ги сите прозорци на вашиот компјутер кои немаат никаква врска со работата. Ова вклучува разговор со колеги, пријатели и семејство – освен во случај на вонредна состојба или работни обврски.
6. Нека бројот на дневни обврски не надминува седум
Сигурно ви се случило да ставите 10 или повеќе работи на вашата листа на обврски и да бидете оптимист дека сето тоа можете да го постигнете. Но, експертите велат поинаку. Без оглед колку се мали некои работи, не претерувајте со вашиот распоред. Списокот што треба да се направат треба да вклучува работи што се најважни во календарот и не додавајте ги сите оние мали и „случајни“ на вашиот распоред само затоа што не ви треба многу време за нив.