Веројатно веќе ви се случило пред да купите нешто преку интернет, да креирате сметка на социјална мрежа или да се најавите на веб-страница, да ја сретнете опцијата „Јас не сум робот“, која треба да ја потврдите доколку сакате да продолжите.
Повеќето го прават тоа без многу размислување и не ни прашуваат како компјутерот всушност знае дека на опцијата всушност кликнал човек, а не некоја програма. Во реалноста, компјутерот не го знае ова, но донесува заклучоци врз основа на неколку фактори.
Што му дозволувате на Google да прави?
Тестот „Јас не сум робот“ припаѓа на системот наречен CAPTCHA. Тоа се тестови или предизвици кои одредуваат дали корисникот е човек. Терминот беше измислен во 2003 година од група американски компјутерски научници кои се занимаваа со заштита на компјутерите од хакирање на Интернет. Се залага за „Целосно автоматизиран јавен тест за разликување помеѓу компјутери и луѓе“.
CAPTCHA се дизајнирани така што луѓето можат да ги пополнат или да одговорат, додека повеќето роботи или програми не можат. Најпознати CAPTCHA тестови се оние со искривени зборови или букви и бројки и оние со комплет фотографии, меѓу кои мора да ги изберете сите оние кои покажуваат на пр. „автомобил“, „семафори“ или „пешачки премини“.
„Јас не сум робот“ е еден од поновите CAPTCHA тестови, но работи малку поинаку од горенаведените. Станува збор за производ на Google кој користи напредна технологија на Google. Може да се каже дека со кликнување на опцијата дека не сте робот, му дозволувате на алгоритмот да ја прегледа вашата историја на прелистување и начинот на кој го движите глувчето низ страницата.
Но тоа нема да ја запомни вашата лозинка ако, да речеме, сте ја посетиле веб-страницата на вашата банка пред некое време. Ќе погледне само примерок од посетите на вашата страница и движењата на глувчето, кои треба да бидат доволно „човечки“ за да ве пуштат. Роботите и програмите зад себе оставаат карактеристичен модел кој се разликува од човекот.
Што ако Google сè уште се сомнева?
Сепак, можно е и вие да се однесувате како робот. На пример, ако премногу брзо кликнете на врската или се обидете да ја посетите истата веб-страница неколку пати во кратки интервали. Ако алгоритмот на Google сè уште не е убеден во вашата хуманост откако ќе кликнете на полето дека не сте робот, ќе ви се прикаже CAPTCHA како дополнителна безбедносна мерка. Ова е веќе споменатата верзија со зборови или слики.