Масовни протести во Европа поради туризмот: „Живееме во автомобили, не можеме да платиме за стан“

Пораката била исцртана со црн маркер на дрвена табла и била напишана со големи букви. На него пишувало: „Каде и да погледнете, секој е странец“, пренесува Би-Би-Си.

Полицијата тврди дека минатиот викенд во мај имало 10.000 демонстранти на улиците на Палма де Мајорка. Нивната порака беше дека туризмот го прави животот во Палма неподнослив за локалното население.

Но, зошто одеднаш се појави вакво силно чувство на незадоволство на места каде со децении голем број туристи беше норма? Одговорот, се чини, е комплициран. Мамурлакот од Ковид е дефинитивно фактор. Но, исто така е и фактот дека на глобално ниво, многу повеќе луѓе сега имаат пари за патување. Ова покренува големи прашања за иднината на туризмот.

Оваа година ќе биде рекордна година во туризмот, надминувајќи ја претходната најдобра од 2019 година. Се чини дека туристичката и туристичката индустрија се враќа со одмазда по пандемијата, а сите сомнежи за безбедноста на патувањето сега се отстранети.

Хаос на Балеарските Острови и Канарските Острови
На шпанските Балеарски Острови – кои ја вклучуваат Мајорка – намалената побарувачка по пандемијата придонесе за зголемување на кириите до точка каде што локалните жители велат дека повеќе не можат да си дозволат да живеат во нивните родни места. Би-би-си пишуваше за готвач на Ибица кој живее во својот автомобил во последните три години. Медицинските сестри, лекарите и полицајците се борат и со киријата.

Не е тешко да се види зошто локалните жители се чувствуваат како статисти во нивниот сопствен филм. И покрај притисоците од рецесијата, се повеќе луѓе на Запад чувствуваат дека можат да си дозволат редовно патување во странство – навистина, некои тоа го гледаат како основна потреба и речиси човеково право.

Слично е чувството и на Канарските острови оддалечени 4.000 километри. Тие со децении се омилена дестинација за Британците, а туризмот стана витален дел од економијата. Денес, таа претставува 35% од БДП на островот и 40% од работните места. Трошоците за живот за локалните жители се исто така проблем.

Крис Елкингтон е уредник на локалниот весник за англиски јазик, The Canarian Weekly. Почнал да живее во Тенерифе во 1991 година како туристички агент, а со текот на годините доживеал бум во туризмот. Но, со тој неконтролиран раст доаѓа и негативна страна: цените за изнајмување се превисоки за многу локални жители, а просечниот приход во Канарите е најнизок во Шпанија. Многу вработени во угостителството беа принудени да се отселат.

Се си има своја цена
Елкингтон вели дека постојаното зголемување на туристичкото сместување има своја цена: „Многу сопственици сега се многу внимателни и се оддалечуваат од долгорочно издавање на нивните имоти и се свртуваат кон изнајмување за одмор преку онлајн платформи. Вистинскиот број на достапни имоти е намален значително и цената се зголеми експоненцијално и, за жал, поради тоа домувањето стана многу скапо“.

Но, пристапноста не е единствениот проблем во Канарите. Влијанието на туризмот врз природната средина, исто така, некои го сметаат за сè понеодржливо. На протестите на крајот на април, во кои учествуваа 20.000 луѓе, портпаролот на заедницата „Канарите им е доста“ рече дека ситуацијата достигнала критична точка: „Дојдовме до точка каде што рамнотежата помеѓу користењето на ресурсите и благосостојбата на жителите е остро нарушена, особено во текот на минатата година“.

Елкингтон укажува на фактот дека туристичките области со голем број хотели и базени трошат до шест пати повеќе вода од населените области: „Тие постојано градат хотели и ги прошируваат туристичките области. Но, за жал, ресурсите навистина не можат да се справат со тоа. “

Искуства од Венеција

Во италијанскиот град Венеција, дел од светското наследство на УНЕСКО, учителката Марта Соторива влезе во мал брод за да ги блокира големите бродови за крстарење кои редовно влегуваа во центарот на градот и симнуваа илјадници посетители. Таа битка е добиена – линиите за крстарење сега се ограничени на индустриското пристаниште во градот.

Но, помалку од 50.000 луѓе всушност живеат во Венеција денес, во споредба со повеќе од 150.000 во 1970-тите. И покрај забраната за крстарење, Соторива не е среќна.

„Познавам многу луѓе кои, дури и да имаат пари, имаат приход, не можат да најдат куќа.

Големата опасност од туризмот е што во некои области енергичната, просперитетна мешана заедница со училишта, локални удобности и постојани продавници исчезнува и наместо тоа станува историски тематски парк. „Disneyfied“ е опис што го користат многу демонстранти. Значи, какви мерки се преземаат за борба против пренатрупаноста на популарните дестинации?

Еден пристап е да се обиде да го регулира протокот на посетители за време на шпицот на сообраќајот. Ова може да се направи со наплата на билети за дневни патници и обезбедување информации на потенцијалните посетители за тоа кога ќе треба да се избегнуваат најфреквентните времиња. Венеција штотуку воведе пробна такса од пет евра за дневни патници во време на шпиц, а многу други познати историски атракции ги зголемуваат цените за туристите.

Новата мантра проследена со туристички табли е „висока вредност, низок волумен“. Ова значи угостителство за патници со високи трошоци кои внимаваат на нивното присуство во чувствителна средина.

Друго решение е да се охрабрат луѓето да избегнуваат патувања во шпицот на сезоната и да доаѓаат во оф сезона. Променетите училишни празници, исто така, би можеле да спречат премногу семејства да одат во истото одморалиште во текот на напорниот период од шест недели.

Многумина во туристичката индустрија зборуваат и за „растурање“. Ова значи убедување на туристите да одат на алтернативни дестинации – слични, но помалку зафатени. Ограничувањето на местата за паркирање на автомобили станува популарен пристап за намалување на исплатливоста на доаѓањето само за еднодневни патувања.

Халштат во Австрија е недвосмислено живописно мало алпско село на брегот на езерото со прекрасен панорамски поглед како од бајка. Вообичаен урбан мит е дека градот бил модел за Арендел, селото во многу популарниот филм на Дизни „Frozen“. Мајка од Јужна Кореја ги донела своите две ќерки облечени како принцези токму поради оваа причина.

Халштат има околу 800 жители кои едноставно се изгубени во толпата од 10.000 дневни посетители – од кои многумина излегуваат од големите туристички автобуси и шетаат наоколу, понекогаш низ градините на жителите, во потрага по совршено селфи. На некои локални жители им беше доста, па минатата година го блокираа тунелот што води кон градот.

Д-р Фридрих Идам, долгогодишен жител и урбан архитект, беше еден од нив. Живее во куќа на рид со поглед на езеро. Тој вели дека не сака туристи кои доаѓаат само на еднодневен излет. Вели дека трошат малку пари и му го направиле животот неподнослив: „Нема повеќе јавен простор за мене и моите сограѓани“.

“Во дворот на црквата, туристите прават селфи и позираат на гробовите. Проблемот со Халштат е што е толку видлив за Инстаграм. Ако дојдете во вашиот автомобил и останете само еден час, велам дека не сте добредојдени овде”. рече Ајдам. Градоначалникот Александар Шуц е беспомошен: „Сите знаат дека ова е премногу, но не можеме само да ја блокираме улицата и да им кажуваме на луѓето да не влегуваат. Ова не е ќорсокак бидејќи луѓето поминуваат низ Халштат и одат во други градови“.

Минатата година имаше краткотраен план да се запре гужвата на познатото „селфи“ место. Локалниот совет постави ограда за да ја блокира таа станица. Морале да го урнат кога премногу жители се пожалиле дека им го блокирал погледот кон нивното прекрасно езеро. И тука се појавуваат нови туристички пазари со расположлив приход и желба да се истражува светот како што никогаш порано не можеле.

Пронајдете не на следниве мрежи: