Странските инвеститори во Македонија набавуваат стоки од македонските компании

Околу сто домашни компании се добавувачи на стоки и услуги на странските инвеститори  присутни со свои капацитети во  технолошко индустриските зони. Лани по тој основ испорачале стока во вредност од 50 милиони евра.За начините како да станат поквалитетни добавувачи со поголем износ на промет со компаниите од зоните и за интензивирање на нивната соработка денеска разговараа вицепремиерот за економски прашања Владимир Пешевски и директорот на ТИРЗ Виктор Мизо со менаџерите на најголемите инвеститори во индустриската зона Бунарџик.
Според вицепремиерот Пешевски,  на средбата е посочено дека домашните компании можат да станат подобри добавувачи со стекнување меѓународни сертификати со што квалитетот на производите би бил на повисоко ниво.
– Беше посочено дека ќе биде потребно да се подобри малку и едукативниот процес во универзитетите, да се помогне на домашните компании во сертифицирање со меѓународни сертификати со коишто квалитетот на производите коишто се добавуваат во зоната би бил на уште повисоко ниво, да се подготви листа на компании кои би можеле да бидат добавувачи на зоните, но и самите компании редовно да даваат до Владата, а подоцна ние да дистрибуираме до Комората список на производи или услуги коишто ним им се потребни, а кои би можеле да бидат произведувани во Македонија, изјави по средбата Пешевски.
Тоа, додаде, е нешто на што ќе се фокусираме во наредниот период бидејќи позитивните ефекти кога доаѓаат странските инвестиции се отворање нови работни места и носење нова опрема, но конечно треба да се случи трансфер на знаење што може да биде само преку поинтензивна соработка на домашните компании со компаниите во зоната. 

Една од забелешките на инвеститорите, како што рече, е тоа што не е голем бројот на компаниите кои ги имаат сите потребни сертификати да се добавувачи во зоната, почнувајќи од основниот сертификат ИСО 9001 со којшто секоја компанија потврдува дека процедурите во неа се уредени согласно однапред дефинирани правила.
– Тоа постои кај определен број компании, но кај оние што треба да се добавувачи во автомобилската индустрија стандардите се уште повисоки и не постои македонско тело кое што ја врши оваа сертификација, туку таа треба да се прави во странство, што за домашните компании е релативно голем трошок. Но, тоа е нешто на што ќе работиме да го надминеме, рече Пешевски.
Домашните компании, порача, мора да бидат свесни дека иднината е сепак во извозот. – Се додека ние сме затворени само во домашната економија и само продаваме на домашниот пазар постојано ќе бидеме предмет на притисок како држава зборувам од други добавувачи од странство. Ќе мора и ние да излеземе надвор, а еден од предусловите е да ги поседуваме сите тие сертификати, наведе вицепремиерот за економски прашања.
Извор: kurir.mkЗа начините како да станат поквалитетни добавувачи со поголем износ на промет со компаниите од зоните и за интензивирање на нивната соработка денес

Пронајдете не на следниве мрежи: