Инвестициското истражување на компанијата за акциите на Алкалоид, ако се купат, чуваат или продадат, покажало дека:
КУПИ: Акциите се очекува да генерираат вкупни приноси од над 15% во текот на следните 12 месеци како што се мери со целната цена (18.423 ден/акција).
ДРЖИ: Акциите се очекува да генерираат вкупни приноси од 0-15% во текот на следните 12 месеци како што се мери со целната цена.
ПРОДАВА: Акциите се очекува да генерираат негативен вкупен принос во текот на следните 12 месеци како што се мери со целната цена.
.-Алкалоид објави солидни резултати за девет месеци од 2021 година и по состанокот на раководството разбравме дека се очекуваат позитивни резултати и за последниот квартал од годинава како и за 2022-та. Остануваме убедени дека тековната стратегија на компанијата(зголемување на производствените капацитети за клучни лекови, проширување на своето портфолио со нови индикации и селективно инвестирање на нови пазари) е солидна. За 2022 останува да се разгледуваат можности за спојување на кое ќе се потрошат 20 до 25 милиони евра. Меѓутоа додека локалните инвеститори ловат принос, вреднувањата на Алкалоид остануваат богати па затоа ќе внимаваме на подобри можности за влез, се вели во извештајот на инвестициската банка.
WOOD & Co предвидува пад за околу 3 проценти на приходите на Алкалоид за 2022/23 година поради пад на нарачките особено кај врвните билни чаеви. Значително подобри изгледи компанијата има во Русија, по одобрувањето на клучните производи во Русија. Делумно, тоа го одразува долготрајното влијание на СОВИД-19 врз побарувачката за клучните цефалоспорински лекови на Алкалоид.
-Ги намаливме нашите прогнози за 2023-22E за EBITDA и нето добивката за околу 2% и го зголемивме Capex(инвестициските трошоци) за 18%. Во споредба со 9M21 EBITDA од 18,7%, очекуваме маржите да се нормализираат поблиску до 18%. Компанијата чувствува одреден инфлациски притисок од трошоците за комунални услуги и суровини. Проблемите со синџирот на снабдување се исто така видливи (особено материјалите за пакување), но компанијата има доволно залихи за своите топ-50 производи. Трудот не е проблем, но менаџментот нуди зголемувања на платите (околу 5% за 2022E) и други стимулации за да го задрж(и клучниот персонал и да обезбеди стручна обука за студентите, велат од компанијата.
Зголемувањето на трошоците за инвестиции се очекува поради удвојување на капацитетот за дијализа на течности (од 2Q22E) и магацински простор.
Од WOOD & Co го детектираат и главниот ризик за Алкалоид.
-Како што гледаме ризик е регулираната цена на лековите на рецепт на основните пазари во поранешна Југославија на компанијата. Според податоците на Фондот за осигурување на Северна Македонија, кој е одговорен за надоместување на трошоците за лековите на рецепт во јавниот здравствен систем, просечните надоместоци за лекови по рецепт се строго контролирани. Сепак, заканите за буџетот, од пониски приходи од даноци на плати поради невработеноста поврзана со СОВИД-19, би можеле да ги поттикнат осигурениците да реагираат. Така, забележуваме дека силните позиции на брендот на Алкалоид исто така ќе му овозможат да го неутрализира, делумно или целосно, влијанието преку повисоки партиципации на пациентите, потенцираат од инвестициската компанија.
Друг ризик за фармацевстката компанија е што Алкалоид има незаштитена девизна изложеност на валути на неколку клучни пазари (RUB, RSD, UAH и HRK), што може да влијае на заработката и позитивно и негативно.
-Производителите на генерички производи имаат потреба од континуирани инвестиции во модернизација на портфолиото (нови лекови, нови формулации) за да се осигураат дека тие ќе останат релевантни за пазарот. Голем ризик на клиентите. Во клучниот фармацевтски сегмент, продажбата е распространета во многу земји и клиенти, така што има мала изложеност на секој еден клиент, но Алкалоид има материјална изложеност на поединечни клиенти во сегментите на хемикалии, козметика и ботанички производи. Поточно, 59,2% од приходите од ботанички производи во 2020 година се остварени од еден клиент (230 милиони денари или 1,8% од вкупната продажба). Во делот на козметика, еден клиент учествувал со 16,4% од продажбата (152 милиони денари или 1,2% од вкупната продажба, посчуваат од WOOD & Co.
Целата анализа е достапна [тука]