Најдобрата вентилација, ако не можат да се отворат сите прозорци, беше обезбедена со комбинација на отворен прозорец спроти возачот (напред десно) и патникот (задниот лев дел).
Возењето со едно или повеќе лица во автомобил е една од најризичните работи што можете да ги направите кога станува збор за пренесување на коронавирусот, бидејќи иако се чини дека е нешто побезбедна алтернатива на јавниот превоз, сепак е тесен и ограничен простор.
Дури и ако сите патници носат маски, тие најситни честички можат да излезат во воздухот.
„Не е важно дали сте на отворено затоа што честичките веднаш се разредуваат“, вели Варгезе Матаи, физичар од Универзитетот во Бостон во Масачусетс. „Но, ако сте во затворен простор како автомобил, тие честички можат да останат во кабината и да се акумулираат во воздухот“, рече тој.
Матаи, заедно со колегите од Универзитетот Браун, истражуваа како мали честички се движат низ кабината на возилото во различни варијанти на вентилација.
Не е изненадувачки што нивната симулација, објавена во списанието Science Advances, покажа дека отворањето прозорци е најефективниот метод за расчистување на потенцијално наполнетите вируси честички од автомобилите.
Кога сите прозорци беа затворени, помеѓу 8 и 10 проценти од честичките издишани од една личност можеа да стигнат до груг патник. Тој број падна на само 0,2 до два проценти кога сите четири прозорци беа отворени.
Се разбира, на студен зимски ден, отворањето на сите прозорци не е најпрактична опција, па авторите експериментираа со различни варијанти и излегоа со некои предлози.
Два полуотворени прозорци
Нивната симулација се засноваше на возење со 80 км на час со возачот напред лево и еден патник на задното десно седиште.
Најдобрата вентилација, ако не можат да се отворат сите прозорци, беше обезбедена со комбинација на отворен прозорец спроти возачот (напред десно) и патникот (задниот лев).
Во автомобил во движење, свеж воздух обично тече низ задното стакло и излегува напред, објасни Матаи. Отворањето на прозорците од спротивните страни на оние во автомобилот, покрај тоа што им овозможува на честичките да излезат, создава прилив на воздух што ги одделува возачот и патникот.
Но, Матаи забележува дека само отворањето на прозорците нема да биде од голема корист. Тој вели дека би било добро да ги спуштиме барем на половина.
На крај, тој посочи дека дополнителната вентилација во автомобилот не е замена за другите мерки за превенција како што се носење маски, миење раце и дезинфекција на заеднички простории.