Метода со која врсничкото насилство плански е намалено за 40% во само една година

Не е тајна дека финските училишта дадоа одличен пример што го следеа многу други земји. Тие станаа светски модел со креирање на програмата KiVa против врсничко насилство. Оваа едукативна иницијатива е од витално значење.

Децата престануваат да бидат пасивни сведоци и знаат дека ако сите заедно се соочат со насилникот (наместо да гледаат), тој повеќе нема да му го направи тоа на друго дете.
Метода со која врсничкото насилство плански е намалено за 40% во само една година

Што е методот KiVa

Методот KiVa е создаден од финското Министерство за образование. КиВа значи „Kiusaamista Vastaan“, што на фински значи „против малтретирањето“. Создаден е во 2007 година и истата година ги намали случаите на насилство од врсници за 40 проценти.

Дури 90 отсто од финските училишта веќе го имаат имплементирано и успеале да ги елиминираат случаите на малтретирање и насилство во училниците.

Целта е учениците да се освестат, да ги препознаат опасностите од врсничкото насилство и да почнат да ги бранат оние кои се жртви на малтретирање. Децата престануваат да бидат пасивни сведоци и знаат дека ако сите заедно се соочат со насилникот (наместо да гледаат), тој повеќе нема да му го направи тоа на друго дете.

Програмата се заснова на интервенција и превенција, а еве како функционира: Користат виртуелно поштенско сандаче каде што може анонимно да се пријават случаи на малтретирање. Имаат учител на кој можат да му веруваат, бидејќи на децата на училиште им треба возрасен кој ги слуша, разбира и се грижи за нив. За време на одмор, наставниците го следат нивното однесување.

Тие ја поддржуваат жртвата и ги сензибилизираат сведоците. Вкупно тројца професионални наставници се задолжени да ја смират жртвата и да водат дијалог со насилникот додека не се реши проблемот. Тие работат многу на емоциите и вредностите. Децата учат како да препознаат што чувствуваат нивните врсници преку невербален јазик и работат на емпатија и почит кон другите. Учениците кои учествуваат во програмата KiVa добиваат околу 20 лекции во седмата, десеттата и тринаесеттата година. На овој начин, експертите можат да идентификуваат различни видови на малтретирање во зависност од возраста и да работат на негово прекинување.

Учениците се учат на емпатија преку различни игри и симулации. Во различните сценарија што им се дадени, тие треба да изберат какви активности да преземат и какви последици можат да произведат од тие дејства.

На пример, во една игра, децата ги контролираат аватарите на цртаните филмови. Во играта, тие можат да бидат сведоци на малтретирање на срамежлив ученик. Тие мора да одлучат дали и како ќе го бранат тој ученик. Има последици во зависност од тоа што ќе изберат да направат, што ја прави оваа игра авантуристичка. На учениците исто така им се дава поддршка и повратна информација за тоа како да им пристапат на жртвите на малтретирање и да се уверат дека се во ред. Игрите им овозможуваат да „вежбаат“ да бидат фини и што да му кажат на некој што се чувствува изоставен или непожелен во групата. Ова ги подобрува способностите на учениците да бидат сочувствителни и да ги поддржуваат жртвите.

Сакајќи директно да го решат однесувањето на насилникот, инструкторите на KiVa често се многу креативни во нивните активности за играње улоги. На пример, тие можат да го стават лицето кое има поголема веројатност да малтретира во позиција на жртва, и обратно.

Земји кои го спроведуваат во пракса Поради својот успех, овој метод е применет и во други земји. Во 2015 година, првата фаза од спроведувањето на програмата KiVa против насилство беше прифатена во Аргентина, Колумбија, Шпанија, Мексико и Чиле. Во тоа време, содржината на програмата беше достапна само на англиски јазик, па почна да се користи во двојазичните училишта. Други земји како Холандија, Обединетото Кралство, Германија, Белгија, Италија, Луксембург, Естонија, Шведска, Нов Зеланд и Унгарија исто така почнаа да го користат овој метод во некои од нивните училишта.

Пронајдете не на следниве мрежи:©ПУЛС24.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ПУЛС24.MK може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ПУЛС24.MK или посебен договор, не е дозволено преземање, користење или реемитување на вестите.