Дали забраната за дизел автомобили ја води Европа кон колапс?

Возачите се убедија дека електрифицираните возила не се толку економични како дизелите, иако Европа наметнува сè повеќе од нив. Забраната за употреба на повеќе од 100 милиони дизели, кои циркулираат по патиштата на континентот, претставува огромен предизвик за возачите и автомобилската индустрија.

Властите на Европската комисија одлучија дека автомобилите со дизел мотор ќе исчезнат од салоните што е можно поскоро.

Иако сè уште не се официјално забранети, вистината е дека пронајдоа начин што поскоро да им го зададат последниот удар на дизел-моторите, што е многу лоша вест за милиони европски возачи.

И покрај растот на електрифицираните возила, а пред сè хибридите, во последните неколку години, тие не беа во можност да го заменат дизелот во европската флота. Фактите јасно покажуваат каква значајна улога сè уште игра дизел автомобилот на европските патишта, и покрај бројните напади и критики што ги добива.

Дизелот сè уште доминира на европските патишта

Извештаите од автомобилската индустрија ја откриваат реалната состојба во европскиот возен парк. Иако продажбата на електрифицирани возила бележи значителен пораст во последните неколку години, денес тие сè уште претставуваат релативно мал дел од сите автомобили во сообраќајот. Дизел автомобилите продолжуваат да сочинуваат огромен дел од возниот парк.

Неспорно е дека продажбата на нови дизел автомобили во Европа значително се намали. Пазарниот удел на дизел возилата континуирано опаѓа, додека хибридните и електричните автомобили постепено го освојуваат пазарот. Сепак, трендот на продажба на нови возила не ја одразува реалноста на патиштата.

Реалноста што ја живеат милиони семејства низ Европа е сосема поинаква. Огромен број автомобили што циркулираат по европските патишта имаат дизел мотор. Наводно, во Европа циркулираат повеќе од 100 милиони дизел-мотори, што е значаен процент од европската флота. Ова е логично ако земеме предвид дека пред не толку многу години, дизел-автомобилот беше првата опција за купување за значителен дел од населението.

Фактот дека дизел возилата продолжуваат да доминираат на европските патишта е тесно поврзан со стареењето на возниот парк. Голем број европски автомобили се стари повеќе од 15 години. Ова е уште една голема дебата што е на маса во овој процес на транзиција кон електромобилност во кој се впушти Европа.

Дизелот ги покрива потребите на голем број возачи

Почнувајќи од ова комплицирано сценарио каде што возниот парк продолжува да старее и каде што милиони возачи не се подготвени да ги пензионираат своите стари дизел автомобили, се соочуваме со навистина комплицирана ситуација. И сè укажува дека Европа ќе остане цврста во своите ставови во врска со забраната за термални SUS автомобили во 2035 година.

Доколку ништо или никој не го спречи тоа, од таа година ќе стапи на сила забрана за продажба на нови автомобили со бензински и дизел мотори. Тоа ќе биде конечен удар врз традиционалните автомобили. Иако големите компании се сомневаат дека оваа забрана навистина ќе се спроведе, главните производители на европската автомобилска индустрија веќе предупредуваат дека Европа се движи кон колапс.

Не станува збор само за забрана на продажба на нови дизел-мотори. Ова е, меѓу другото, затоа што тоа е решение за мобилност кое најдобро ги задоволува нивните потреби. Затоа, во хипотетичко идно сценарио во кое повеќе нема да биде можно да се купуваат нови дизел-мотори и во кое други норми и прописи ќе го оневозможат понатамошното одржување на овие автомобили, слободата на движење на европските возачи ќе биде загрозена.
The post Дали забраната за дизел автомобили ја води Европа кон колапс? appeared first on Во Центар.

Пронајдете не на следниве мрежи: