Воспитувањето на децата е прекрасна и комплицирана задача.
Целта на секој родител е да ги воспитува своите деца со љубов и наклонетост и да воспостави соодветни граници за да можат децата да растат и да созреат правилно и да можат да функционираат во општеството. Затоа е важно да се усвојат техники за поставување граници без казнување на децата.
Што се смета за поставување граници за децата?
Како што растат децата, тие мора да усвојат правила и навики што важат за секојдневниот живот и нивниот однос со другите. Животот на возрасните и професионалниот живот се одвиваат според одредени правила и кодекси. Децата треба да го научат ова кога ќе почнат да созреваат.
Затоа, важно е да се воспитуваат деца со многу љубов, но едукацијата на децата, покрај поставувањето разумни граници, значи и да им се покажат ограничувања. Ограничувањата им овозможуваат на децата да бидат слободни и во исто време да учат за своите обврски. Така, тие учат за меѓусебно почитување и за тоа што е правилно или дозволено, а што не.
Зошто не е добро да се казни детето за да се постават граници?
Поставувањето граници за децата е основна стратегија на нивното образование и треба да се нагласи дека казнувањето воопшто не е добра опција. Негирање или забрана на детето да го промени својот став или однесување нема да придонесе за постигнување на целта.
Кога се казнуваат, децата доживуваат гнев и фрустрација. Сепак, тие ретко навистина ќе размислуваат за причината за казната. Затоа, иако е комплицирано, неопходно е на децата да им се дадат мотиви и причини за поставување граници. Исто така, важно е да се објасни врската помеѓу ограничувањата и потребата за промена на одредени однесувања. Покрај тоа, треба да прибегнеме кон последици како што се лишување или намалување на привилегиите. Дури е добро повремено да ги мотивирате и наградувате децата кога слушаат или се однесуваат добро.
Стратегија на алтернативи
Корисна стратегија за поставување ограничувања за децата е да им се обезбеди алтернатива на однесување или дејствување што сакаме да го промениме. Така, тие нема да се чувствуваат како да прават нешто погрешно, туку дека можат поинаку.
На пример, подобро е да предложите алтернативи, како што е играње со сопствени играчки, а не кујнски прибор. Или понудете им прво да си ја средат облеката и играчките, а потоа да излезат да си играат во паркот и да им објасните дека нема да мора да ја прекинуваат забавата со пријателите за да се вратат дома за да ги средат играчките.
Понудете повеќе дијалог и објаснување
Со цел да се постават граници без казна, неопходен е дијалог со децата. Така, со оглед на возраста на децата, границите треба да се објаснат и зошто се поставени. На овој начин, децата ќе ја разберат границата и ќе ја прифатат на попозитивен начин.
Табела со црвени и зелени бои за поставување граници без казнување на децата
Друга корисна стратегија е да се направи карта во која се прикажани деновите во неделата. Секоја вечер, пред спиење, денот е обоен во зелена боја ако детето се однесува добро, и црвено ако детето не се однесува многу добро.
Позитивно во примената на оваа стратегија е тоа што им помага и ги учи децата да поставуваат цели. Така, на крајот на неделата, ако има повеќе зелени отколку црвени денови, децата ќе чувствуваат дека ги постигнале своите цели и затоа сигурно ќе почувствуваат потреба да ги прослават своите достигнувања.