ЕУ донесе одлука за нов картел поврзан со автомобилскиот сектор во Европа. Овој пат, таа не ги засега производителите на возила, туку производителите на стартер батерии, кои вештачки ја зголемуваа цената 12 години преку картелот. Акумулатори на некои од казнетите брендови се продаваат и во Босна и Херцеговина.
Европската комисија изрече казни во вкупен износ од приближно 72 милиони евра за неколку производители на батерии и индустриското здружение Евробат.
Причината што ја наведоа институциите на ЕУ се однесува на учеството на овие производители и здруженија во картел кој постои со години и наводно ја ограничува конкуренцијата на европскиот пазар на стартер батерии. Вклучените компании се, во принцип, Exide, FET, Rombat и здружението Eurobat, бидејќи трговските здруженија/асоцијации не се над законот. Постапките против производителот Banner и добавувачот Kellen се прекинати.
Ограничена слободна конкуренција
Според Европската комисија, помеѓу 2005 и 2017 година, вклучените компании ги координирале своите цени. Ова ги вклучувало таканаречените дополнителни трошоци на Eurobat, кои претставувале премии за куповната цена на најважната суровина – оловото. Овие дополнителни трошоци биле користени како основа за преговори за цените со производителите на автомобили и камиони, со цел да се обезбедат рамномерно повисоки цени за сите вклучени производители на батерии.
Овие договори се забранети со член 101 од Договорот за функционирање на Европската Унија (TFEU) и член 53 од Договорот за ЕЕА, бидејќи тие ја ограничуваат слободната конкуренција. Европската комисија ја сметаше оваа практика за континуирано кршење на прописите што траеше најмалку 12 години.
При одредувањето на казните, Европската комисија ги зеде предвид факторите како што се продажбата на стартер батерии во Европската економска зона, времетраењето и сериозноста на прекршокот и пазарните удели на вклучените компании. ФЕТ и Ромбат добија намалени казни благодарение на нивната соработка.
Комисијата изрече фиксна казна на трговското здружение Евробат, што исто така послужи како сигнал дека здруженијата мора да се осигурат дека не промовираат антиконкурентски контакти меѓу своите членови.
Вештачки создадени високи цени
Стартерските батерии ги снабдуваат стартерските и електричните системи на возилата со мотор со внатрешно согорување. Оловото е најважната суровина и, во исто време, најзначајниот фактор на трошоци. Стартерските батерии бараат особено чисто олово, што дополнително ја зголемува нивната цена.
Европската комисија заклучи дека договорените дополнителни такси можеле да доведат до вештачки високи цени и, според тоа, до дополнителни трошоци за производителите на автомобили. Истрагата започна во 2017 година откако „Џонсон Контролс Интернешнл“ го откри картелот. Други учесници, исто така, поднесоа барање за помилување. По сослушувањето одржано во пролетта 2024 година, Европската комисија одлучи да ја затвори постапката против „Банер и Келен“.
Целта на одлуката е да се осигури дека фиксирањето на цените во секторот за автомобилска опрема нема да помине неоткриено и дека засегнатите клиенти имаат можност да бараат надомест на штета. Суштината е дека, на крајот на краиштата, цената секогаш ја плаќаат истите луѓе: потрошувачите кои со години ги купуваат овие производи по вештачки зголемени цени.
Пронајдете не на следниве мрежи:



