Вангелис, грчкиот електронски композитор кој ја напиша незаборавната песна на Оскар за филмот „Огнени коли“ и музика за десетици други филмови, документарни филмови и ТВ серии, почина на 79-годишна возраст.
Грчкиот премиер Киријакос Мицотакис и други владини претставници во четвртокот изразија сочувство. Грчките медиуми објавија дека Вангелис – роден Евангелос Одисеј Папатанасиу – починал во француска болница доцна во вторникот.
„Вангелис Папатанасиу повеќе не е меѓу нас“, напиша Мицотакис на Твитер, нарекувајќи го „електронски звучен патоказ“ чија смрт е „тажна вест за целиот свет“.
Воведните наслови на „Огнени коли“ се тркалаат додека еден куп млади тркачи напредуваат во забавена снимка низ мрачната плажа во Шкотска, додека мрзелива мелодија со ритам се издигнува до магистрална декламација. Тоа е една од најпрепознатливите музички теми во киното – а нејзината позиција во популарната култура е потврдена само од мноштвото измами што ги има.
Британскиот филм од 1981 година го направи Вангелис, но неговата првична средба со успех дојде со неговиот прв грчки поп бенд во 1960-тите.
Тој еволуираше во квази-класичен оркестар од еден човек, користејќи огромна палета на електронска опрема за да ги прикаже своите енормно популарни брановидни бранови на звук. Приватен, хумористичен човек – крупен, со коса до рамениците и потстрижена брада – тој ја цитирал старогрчката филозофија и го гледал уметникот како канал за основна универзална сила. Беше фасциниран од истражувањето на вселената и пишуваше музика за небесни тела, но рече дека никогаш самиот не барал ѕвезда.
Сепак, микропланетата што се врти некаде помеѓу Марс и Јупитер – 6354 Вангелис – засекогаш ќе го носи неговото име.
Роден на 29 март 1943 година во близина на градот Волос во централна Грција, Вангелис почнал да свири пијано на 4-годишна возраст, иако не добил формална обука и тврдел дека никогаш не научил да чита ноти.
„Оркестрација, композиција – тие ги учат овие работи во музичките училишта, но има некои работи што никогаш не можете да ги научите“, рече тој во интервју во 1982 година. „Не можете да научите создавање“.
На 20 години, Вангелис и тројца пријатели го формираа бендот Форминкс во Атина, кој многу добро се снајде во Грција. Откако се распадна, тој напиша партитури за неколку грчки филмови и подоцна стана основачки член – заедно со уште еден подоцна меѓународно познат грчки музичар, Демис Русос – на Aphrodite’s Child. Со седиште во Париз, прогресивната рок група продуцираше неколку европски хитови, а нивната последна плоча „666“, објавена во 1972 година, сè уште е високо ценета.
Aphrodite’s Child исто така се распадна, а Вангелис продолжи со соло проекти. Во 1974 година, тој се преселил во Лондон, изградил сопствено студио и соработувал со фронтменот на Yes, Џон Андерсон, со кого снимале како Џон и Вангелис и имале неколку големи хитови.
Но, неговиот огромен пробив дојде со резултатот за „Огнени коли“ што ја раскажа вистинската приказна за двајца британски тркачи кои се натпреваруваа на Летните олимписки игри во Париз во 1924 година. Партитурата на Вангелис освои една од четирите награди Оскар што ги сними филмот, вклучително и за најдобар филм. Парчето со потпис е една од најтешко заборавените филмски мелодии ширум светот – и исто така служеше како музичка позадина на бескрајните пародии со бавно движење.
Вангелис подоцна напиша музички партитури за Ридли Скот „Blade Runner“ (1982) и „1492: Conquest of Paradise“ (1992), како и за „Исчезнати“ (1982) и „Antarctica“ (1983), меѓу другите.
Тој одби многу други понуди за филмски партитури, велејќи во едно интервју: „На половина од филмовите што ги гледам не им треба музика. Звучи како нешто набиено“.
Вангелис беше претпазлив за тоа како дискографските компании се справуваат со комерцијалниот успех. Со успех, рече тој, „се наоѓате себеси заглавени и обврзани да се повторите себеси и вашиот претходен успех“.
Пронајдете не на следниве мрежи: ©ПУЛС24.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ПУЛС24.MK може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ПУЛС24.MK или посебен договор, не е дозволено преземање, користење или реемитување на вестите.