Компанијата има приспособено профит од 2,9 милијарди долари, што е силен пораст од 903 милиони долари една година порано и многу над 2,6 милијарди долари предвидени од аналитичарите, пишува CNN.
Приходите од 17,7 милијарди долари се за 65% повисоки од претходната година. Овие резултати значат дека Тесла заработила 7,6 милијарди долари за една година, а имала приход од 53,8 милијарди долари.
Извршниот директор Илон Маск повторно се појави на конференциска врска со инвеститорите, откако ја пропушти пред три месеци. Пред шест месеци, тој рече дека повеќе нема да биде на повици освен ако нема „нешто важно“ да каже.
Веста што им ја пренесе на инвеститорите гласи дека Tesla ги одложува плановите за нови возила поради проблеми со снабдувањето со кои се соочува компанијата: „Нема да воведуваме нови модели на возила оваа година. Тоа нема да има смисла. Сè уште ќе имаме ограничен пристап до делови. Ќе бидеме подготвени да започнеме со производство, се надеваме следната година“.
Tesla ги претстави плановите за голем број возила во својата палета на производи, вклучително и пикап Cybertruck, моделот Roadster или автомобилот од 25.000 долари кој што би бил поевтин од кој било од неговите сегашни модели.
Да се донесе нов производ на пазарот во 2021 година барало многу внимание и ресурси, истакна Маск, а истото важи и за оваа година. Тој додаде дека компанијата се справува со „повеќе предизвици во синџирот на снабдување“, но не наведе детали. „Недостигот на чипови, иако не е толку изразен како минатата година, сепак е проблем“, рече Маск.
Во соопштението, компанијата предупреди дека се соочиле со предизвици во глобалниот синџир на снабдување, транспорт, работна сила и производство во последниот квартал, за што велат дека ја ограничува нејзината способност да фабриките да работат со полн капацитет.
Проблемите со снабдувањето со делови, особено со компјутерски чипови, се проблем за целата автомобилска индустрија повеќе од една година. Тесла успеа да го зголеми своето производство и продажба соочена со овој недостаток. Спротивно на тоа, нејзините традиционални конкуренти во автомобилската индустрија биле принудени привремено да ги затворат своите фабрики и да го ограничат производството. Ова резултира со опаѓање на залихите на нови возила низ индустријата и рекордно високи цени за купувачите на автомобили.
Спротивно на тоа, Tesla успеа да го задоволи зголемениот апетит за електрични возила кај клиентите. Глобалната продажба на електрични возила се проценува дека пораснала на 4,5 милиони минатата година од 2,1 милиони во 2020 година, според истражувачката компанија LMC. Тесла продале 936.000 возила во 2021 година, што е речиси двојно повеќе од 500.000 продадени возила во 2020 година.
„Со оглед на тоа што недостигот на чипови сè уште е голем проблем во автомобилскиот свет и со оглед на логистичките проблеми на глобално ниво, овој импресивен напредок во заработката зборува за побарувачката за електрични возила, така што Tesla влегува во 2022 година со прилично добри резултати“, рече Ден Ајвс, аналитичар за Wedbush Securities.
Тесла најави дека очекува зголемување на производството во постојните фабрики во Калифорнија и Шангај, заедно со зголемено производство во новите фабрики во Остин, Тексас и Берлин.
„Веруваме дека има потенцијал за проширување на вкупниот капацитет на фабриката во Фремонт во Калифорнија на над 600.000 возила годишно. Веруваме дека конкурентноста на пазарот на електрични возила ќе биде одредена од способноста да се додаде капацитет низ синџирот на снабдување и да се зголеми производството. “, се вели во соопштението на компанијата.
Tesla започна со производство на својот SUV Model Y, своето ново возило, во фабриката во Остин кон крајот на минатата година: „По финалната сертификација на моделот Y произведен во Остин, планираме да започнеме со испорака до клиентите“. Што се однесува до фабриката во Берлин, компанијата соопшти дека работи на дозволи за производство со тамошните власти.
Очигледно е дека има побарувачка за автомобилите на Tesla, под претпоставка дека компанијата може да ја зголеми својата понуда. Понудата на возилата на Tesla се намалила во последниот квартал и залихите биле доволни за само четири дена продажба, во споредба со 11 дена во претходната година и просечни 28 дена во 2017 година. Дури и во индустрија која има рекордно ниски залихи на нови возила, ова е исклучително мала понуда.
Во соопштението на Tesla за заработката и приходот не се дадени никакви детали за тоа кога Cybertruck ќе биде достапен, освен што се вели дека ќе се произведува во Остин по Model Y.
Акциите на Tesla, кои паднаа за 11,3% во 2022 година, пораснаа за време на првиот дел од конференцискиот повик со инвеститорите. Акциите на Tesla вредат повеќе од пазарната вредност на 10-те најголеми светски производители на автомобили и покрај тоа што компанијата е помала од која било од нив.
Пронајдете не на следниве мрежи: ©ПУЛС24.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ПУЛС24.MK може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ПУЛС24.MK или посебен договор, не е дозволено преземање, користење или реемитување на вестите.