Зошто да работам за 45.000 денари кога „горе“ ми нудат плата од 3.000 евра?

Македонија се соочува со значителен недостиг на професионални возачи на автобуси и камиони, што им создава сериозни предизвици за домашните транспортни компании.

Според извештаите, компаниите се борат да најдат квалификувани возачи кои имаат Ц и Е категорија на возачка дозвола, со месеци без успех.

Оваа криза во возачката работна сила е резултат на неколку фактори кои влијаат на индустријата, коментираат аналитичарите.

„Првата причина за овој недостиг е високата цена и времетраењето потребно за полагање на испитите за добивање на Ц и Е категорија. Многу потенцијални кандидати се откажуваат поради финансиските и временските барања, што го прави процесот непристапен за голем број луѓе. Втората причина е конкурентноста на странските компании кои нудат подобри услови и плати, што ги привлекува македонските возачи да работат во странство“, велат експертите.

Сопственикот на една транспортна компанија од Скопје, кој побара анонимност, изрази фрустрации во врска со оваа ситуација.

„Секој ден е борба да најдеме возачи кои се подготвени да возат низ Македонија и регионот. Ние нудиме конкурентни плати и услови, но сепак не можеме да се натпреваруваме со она што го нудат странските компании. Нашите возачи се искушуваат од можностите во странство, и тешко е да се задржат квалификувани кадри“, изјави тој.

Оваа ситуација не само што влијае на операциите на компаниите, туку и на економијата на земјата како целина.

Транспортот е критичен за трговијата и индустријата, и без доволно возачи, логистичките ланци можат да страдаат.

Покрај тоа, безбедноста на патиштата може да биде загрозена ако компаниите се принудени да вработуваат помалку квалификувани возачи или да ги преоптоваруваат постојните.

Експертите предлагаат дека решението на овој проблем бара соработка меѓу владата, образовните институции и приватниот сектор.

„Подобрување на условите за обука и полагање за возачки категории, како и создавање на поволни услови за работа во домашниот сектор, може да помогне во привлекувањето и задржувањето на возачи. Исто така, постои потреба за подобрување на имиџот на професијата, за да се привлечат млади луѓе кои би сакале да градат кариера во оваа област“, советуваат експертите.

Во моментов, ситуацијата бара итни мерки и иновативни пристапи за да се обезбеди транспортната индустрија да остане одржлива и конкурентна.

Дека во земјава недостигаат професионални возачи покажуваат и огласите за вработување, преку кои се бараат возачи за домашни компании, но и за вработување во странство.

Како што дознаваме, фиксната плата што им се нуди на професионалните возачи на камиони во земјава изнесува од 45.000 до 90.000 денари.

извор: denar.mk

Пронајдете не на следниве мрежи: