ПРВО СЕ ПОЈАВИ НУКЛЕАРНАТА ПОДМОРНИЦА, А ПОТОА АВИОНОТ: Зошто доаѓањето на Е-6 Меркур во Шпанија предизвика толкав метеж!

На 5 ноември 2022 година, авион Боинг Е-6 Меркур на американската морнарица слета во воздухопловната база Рота во Шпанија, која служи за одржување на комуникација со стратешките нуклеарни подморници од класата Охајо.

Инаку, пристигнувањето на овој авион се совпаѓа со почетокот на четиримесечната мисија на стратешката нуклеарна подморница USS Rhode Island SSBN 740 Ohio class.

Пристигнувањето на овој авион предизвика повеќе тревога отколку стратешка нуклеарна подморница со 24 интерконтинентални балистички ракети Trident II, секоја со 6-8 нуклеарни боеви глави.

Ова пристигнување беше објавено и од апликацијата Flight Radar, дека авионот се појавил во базата Рота во петокот рано наутро. Која ќе биде мисијата на овој авион, со оглед на тоа што Медитеранот е многу мал и дека комуникацијата со стратешка подморница е можна и од копно, па се поставува прашањето за целта на пристигнувањето на овој авион, за кој е ова е втора посета на Шпанија.

Идентично беше и минатото лето.

Покрај одржувањето на резервната комуникација со стратешките подморници, леталото се користи и како летечко командно место на Заедничката стратешка команда на американската морнарица.

Американската морнарица има два типа на овој авион Е-6А Меркур за одржување на врската со стратешките нуклеарни подморници. Тие беа пуштени во оперативна употреба во 1989 година. Оттогаш, многу се променија, а нивото на нуклеарна опасност е толку намалено што 4 стратешки подморници беа претворени како дел од доктрината Naval Power 21 во носачи на крстосувачки ракети и сега се враќаат на нивната првобитна намена. Дури и по завршувањето на Студената војна, овие авиони останаа на должност и служеа за одржување на комуникација помеѓу претседателот на Соединетите Држави, командните структури и подморниците што пловат по Атлантикот и Пацификот.

Авионите се впечатливи по тоа што влечат по три жичени антени зад себе при секоја мисија, две се под крилата долги 1.220 метри, а третата е извлечена од задниот дел на авионот и е на жица долга 7.925 метри.

Тактички технички податоци за Боинг Е-6 Меркур

Производител: Boeing Defense Systems, Сент Луис, Мисури

Цел: Комуникациска врска помеѓу подморниците и летечкиот команден пункт

Димензии: должина 40,8 m, распон на крилата 39,2 m, висина 11,5 m

Погон: Четири CFM-International F108-CF-100 турбофан мотори со потисна сила 97,86 kN,

Маса: празна 78.378 kg, полна 155.128 kg

Плафон на летот: 12.800 m

Максимален домет: 11.760 km

Патролен радиус од 10 часа и 30 минути 1.854 км

Времето на летање со полни резервоари и едно или повеќе полнење гориво со авионот KC-135 е: 15 часа и 24 минути, 28 часа и 54 минути и речиси 72 часа.

Пронајдете не на следниве мрежи:©ПУЛС24.МК Вестите на интернет страницата на редакцијата ПУЛС24.МК може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ПУЛС24.МК или посебен договор, не е дозволено преземање, користење или реемитување на вестите.